הקטורת נגד הסרטן

רבקה שמעון סבורה כי סגולת הקטורת, שהייתה חלק מעבודת בית המקדש, מסוגלת להילחם במוות ובמחלת הסרטן: "בידינו הפטנט, בתורתנו המרשם"

חדשות כיפה רבקה שמעון 23/09/12 10:47 ז בתשרי התשעג

הקטורת נגד הסרטן

"אבינו מלכנו מנע מגיפה מנחלתך". משפט זה אמרה לי היום חברה יקרה המתמודדת עם מחלת הסרטן, במחלקה לטיפול יום אונקולוגי בהדסה עין כרם. בשבועות האחרונים אני מגיע לשם בתדירות מסוימת. הבטתי סביבי באנשים, בייסורים, במצוקות, בכאבים. באמתחתי תפילות מכל הסוגים והסגנונות שאני אומרת כל יום על רבים ממכרי, צעירים ומבוגרים. חתן של חברה, בן של חברה, בת של חברה ועוד. גם על עצמי אני מתפללת.

מה זה? אני שואלת? מה זה ועל מה זה? ומה המזור למגיפה הזאת?

כחלק משגרת יומי הגיע לידי הספרון: סדר פיטום הקטורת שיצא לאור בישיבת המקובלים הירושלמית של הרב בניהו שמואלי. הספרון בכריכה רכה, מעוצב ומעוטר בתמונות של מכון המקדש. רגשי תודה והערכה מובעים בהקדמה לרב ישראל אריאל ור' יהודה גליק שאפשרו את פרסומן. הסבר ארוך ומפורט בהקדמה מביא הרב בניהו על סגולות אמירת פיטום הקטורת נגד גזירות ומחלות קשות וכל מיני מרעין בישין. אני כמובן בעד.

אבל מה עם הקטורת עצמה? למה רק לדבר על? למה לא לעשות את?

מדרש אגדה מספר איך הגיעה לידינו סגולת הקטורת הנלחמת במוות. כשמשה רבנו עלה לשמים לקבל את התורה התקבצו מלאכים מזרי אימה לגרשו, לפגוע בו כשהם מתריעים: מה לילוד אשה בינינו?! עד שהקב"ה זרז אותו ועודד אותו להשיב להם. משה רבנו אזר עוז והעביר למלאכים מסר ברור שדווקא ילודי אשה זקוקים לקבלת התורה משום שהמלאכים אינם חוטאים, אין להם יצר הרע, אינם פרים ורבים. בני האדם זקוקים להדרכת התורה.

מסעו המפורט בשמים של משה רבנו מתועד במדרש ובסופו של המסע הוא מקבל ממלאך המוות את סוד הקטורת. בידע הסודי הזה השתמש משה רבנו בפרשת המגיפה אחרי חטא העגל, בפרשת קרח ועדתו, ובכך השאיר לנו הנחיה-:שימוש בקטורת לגרש מעלינו את המוות.

גלשתי קצת באינטרנט, גם אתם מוזמנים לעשות זאת, והתברר לי מה הם סממני הקטורת העיקריים ומה סגולותיהם. מחקרים רפואיים רבים מצביעים על סממני הקטורת כיעילים נגד סרטן. אמנה רק כמה מהם:

הצרי אינו אלא שרף הנוטף מעצי הקטף- הזיהוי הוא עם האפרסמון , לא של ימינו, אלא עם עצי האפרסמון שגדלו באזור עין גדי. מחקרים עכשוויים שבודקים את סגולותיו מגלים שהוא בעל סגולות הנלחמות ומכחידות את התאים הסרטניים מבלי לפגוע בגוף הבריא.

הצפורן - יש אומרים שהיא הקנמון הסיני. התעניינתי אצל מרפא אלטרנטיבי והוא אומר שבעבר, כמו עצי האפרסמון בעין גדי שנכחדו בתקופת החורבן, היו פעם בארץ יערות של קנמון! מטפלים טבעיים ממליצים להשתמש בחוואיג' התימני לקפה שיש בו צפורן וקנמון- נגד סרטן.

הכורכום- מומלץ היום על ידי טבעונים נגד סרטן, להורדת כולסטרול ולניקוי מחזור הדם מרעלים ושומנים.

מניתי פה רק על קצה המזלג כמה מסממני הקטורת.

איך הקטורת המוקטרת על מזבח הזהב נלחמת במוות? מתברר שתוך כדי הקרבת הקרבנות על מזבח הנחושת, כיוון העשייה של האדם הוא לקראת לא-לוהיו. מעשה זה של התקרבות האדם אל בוראו, אל השכינה, מערב את האדם עם מקום עליון, אך במידה מסוימת גם מסכן אותו. כדי שתתקבל תגובה הולמת של עת רצון וריצוי, ציווה הקב"ה להקטיר קטורת על מזבח הזהב. מזבח זה דומה למזבח הקרבנות, אך לא מקריבים עליו קרבנות, רק מקטירים קטורת. הקטורת התנשאה לשמי שמים בקו דק של ענן, ובכך סמלה בריחה שהתפשט למרחקים ארוכים את נחת הרוח של ה', מעין אישור של ה' לקשר שלנו אליו. הקטורת היא סם חיים המגן עלינו מהקטרוג, ממלאך המוות.

בתורה תמיד יש קשר בין הציווי הא-לוהי למה שמרכיב אותו. אמנם לא נקטיר קטורת בגלל שהסממנים שלה נוגדי סרטן, אך לעניות דעתי אין זה מקרה, שדוקא סממנים אלו התגלו ככאלה.

ערב חג אני מקבלת טלפון מ"עזר מציון" המתרימים אותי לתרום עבור חולי סרטן שזקוקים לתרומת מח עצם. אני בעד.

אבל אני שואלת ומבקשת עוד. בידינו הפטנט, בתורתנו המרשם. הוראות הכנה מדויקות כבר קבלנו, אפשר לדעת איך להכין את הקטורת, אפשר להכין מזבח מזהב.

למה אנחנו מחכים? עוד כימותרפיה ועוד הקרנות ועוד ניתוחים והרבה ייסורים ולא תמיד הפתרונות מביאים לחיים טובים ארוכים ולשלום.

תגידו, האם איננו רואים את האסונות, המצוקות סביבנו, כדי שנתעשת ונעשה מעשה שלמדונו בתורה, למדונו במקורות. רק נשב ונגיד פיטום הקטורת ולא נעשה עמה דבר?

ואני אשיר עזך וארנן לבקר חסדך כי היית משגב לי, ומנוס ביום צר- לי. אבינו מלכנו, מנע מגיפה מנחלתך.