החיילים המדהימים הם בני הנוער של האתמול

"החיילים והקצינים הם אותם אלו שישבו אצלנו בכיתה, לעיתים נרדמו, הרגיזו, הכעיסו, ולעיתים שאבו בלהט את דברינו ושמעו בקולנו". מנהל בית ספר באשדוד כותב מהמילואים בעזה על הנוער ועל התלמיד שנפל

חדשות כיפה עידו אהרונוביץ 27/07/14 14:49 כט בתמוז התשעד

החיילים המדהימים הם בני הנוער של האתמול
פלאש 90, צילום: פלאש 90

כבר שבועיים ימים מאז גויסתי בצו 8. במשך עשרה ימים התאמנתי ולמדתי את הצירים והתכניות בגבול רצועת עזה ביחד עם חיילי, מעת שהחלה הפעולה הקרקעית אני וחיילי נמצאים בפנים ובחוץ לסרוגין. כל זאת כשבמשך השבועיים האחרונים עוברים בחזית הדרום ימים לא פשוטים ותלמידי באשדוד חווים את שיגורי הרקטות לעבר המדינה והעיר כל העת.

המוטיבציה של החיילים והלוחמים כאן גבוהה מאד והמטרה שלנו כאזרחי המדינה היא לאפשר חיים תקינים ונורמליים בעורף. תפקיד הצבא הינו להגן על האזרחים ולא ההיפך ומתוך תחושת שליחות זו אנו נמצאים כאן ומבינים כי מחיר הסיכון הינו מחיר שיש לשלם במדינה הזו בכדי להמשיך ולקיים כאן מדינה משגשגת שאנו גאים בה.

הנשיא האמריקאי ג'ון קנדי חרט בתודעה את המשפט האלמותי "אל תשאל מה המדינה יכול לעשות בשבילך, שאל מה אתה יכול לעשות בשביל המדינה"

בשנתיים האחרונות שבהם זכיתי לנהל את בית החינוך אמי"ת י' אשדוד אני מקפיד לומר לכל השותפים למלאכה כי: החינוך במדינת ישראל הוא קו ההגנה החשוב ביותר להצלחתנו בארץ הזאת, לשמחתי הרבה מאד אני זוכה לראות בהתגשמות דברים אלו מידי יום בכך שאני פוגש חיילים וקצינים צעירים, ובהם גם תלמידים שלי, שזכיתי לחנך, ברור לי כי החיילים המדהימים הללו הם הם בני הנוער של האתמול.

הם אותם אלו שישבו אצלנו בכיתה, לעיתים נרדמו, לעיתים הרגיזו, לפעמים הכעיסו, שאבו בלהט את דברינו, שמעו בקולנו, לקחו מאיתנו דוגמא אישית וכיום, כעבור שנה-שנתיים הם מיישמים את כל המטען העצום שקיבלו מאיתנו הלכה למעשה. וכל אלו הם תוצר של מערכת חינוכית משמעותית שחינכה אותם לתפארת ונטעה בהם אהבת העם והמולדת, ערכי מוסר, נכונות להקרבה למען הזולת, הבחנה בין אויב וחף מפשע, תחושת שליחות וגאווה בהיותם יהודים, בדגל המדינה, במגן דוד ישראלי, באמירת תפילה לבורא עולם.

(צילום: פרטי)

אחד מהמראות המשמעותיים שלא עוזבים אותי, היה כשערב הכניסה לרצועה, שישים חיילים עמדו במעגל, הניחו את ידיהם איש על ראש חברו משני צדדיו ואמרו יחדיו תפילת הדרך- הלוואי שכולנו נזכה לראות מראה כזה של אהבה ואחווה, של תפילה מהלב.

הלילה הזה, על גבול רצועת עזה אני מרגיש גאה מאד להיות חלק בחינוך דור העתיד ביחד עם רבים וטובים ומייחל כי בע"ה ישוב השקט לשרור במחוזותינו וכי הלוחמים ישובו הביתה בשלום לאחר ביצוע המשימה.

העוצמה של הצעירים שלנו, הכח של החיילים / התלמידים, מזכירה לכולנו יותר מתמיד, יום יום ושעה שעה מה אנחנו עושים בכיתות ולמה בחרנו לראות בחינוך את שדה הצמיחה האמיתי של המדינה.

לאחר כתיבת איגרת זו, נודע לי על נפילתו של תלמיד ובוגר, לוחם גולני בן וענונו הי"ד, בן סיים בשנה שעברה את לימודיו בבית הספר ודמותו עודה חיה לנגד עיני. לבן היה ברור לחלוטין שהוא ישרת כחייל קרבי , יתן את הכל למען המדינה. והוא אכן נתן. אין מילים לנחם את הוריו, אחותו ואחיו. המקום ינחם אותם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים עם כל חללינו .

לאחי ואחיותי המורים והמורות, בוני הדור הזה: המשיכו להיות בקשר עם התלמידים, חזקו אותם, הראו דוגמה אישית, טעו בהם את הערכים הגדולים של עמנו והעבירו את המסורת, זכינו להיות מנהיגי הנוער, כולנו זכינו בבנים הראויים למורשת הגדולה של עם ישראל .

עידו אהרונוביץ, מנהל בית חינוך אמי"ת י' ע"ש שפרן באשדוד ומפקד פלוגה במילואים