ההתכנסות של אולמרט

איך צעיר מוכשר ודינמי מבית רביזיוניסטי שהפך לפוליטיקאי צעיר ומבטיח שרבים וטובים העריכו את פועלו הופך תוך זמן קצר כל כך לשבר כלי? דעה

חדשות כיפה הרב יעקב נתנאל 14/02/16 09:21 ה באדר א'

ההתכנסות של אולמרט
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

בצאתך מאולם בית המשפט לאחר הכרעת הדין סיפרת על השנים הקשות שעברו עליך ועל משפחתך. לא פירטת אמנם אבל כולם מבינים. המחשבות, הן לא מרפות... אתה חוזר אחורה ומנסה לאתר את הרגע בו גלגלי השיניים התחילו לפעול ומאז שום דבר לא היה כבעבר. חבל ארץ פורח ניתן במתנה לידי מחבלים, שקובעים למעלה מעשר שנים את סדר יומה של מדינה שלמה.

אתה מתבונן מחלון ביתך והמחשבות נושאות אותך אל חלונו המסורג של גלעד, אל חמש וחצי שנות שביו ואל שיירת האוטובוסים העמוסה באלף המרצחים אשר בישרה את שובו לביתו. סיפרת על סבלה של אשתך, היא מסתובבת בביתה הבנוי ותמונותיהם של שיירות האוטובוסים העמוסות באלפי הפליטים היוצאים מביתם החרב רודפות אותה. בניה ובוניה של הארץ הטובה אשר גורשו מנחלתם נבגדים וחפויי ראש ונודדים ממקום למקום בכדי למצוא להם מנוחה, אותה חלקם טרם מצאו עד היום. ובעת שהמתקתם ביניכם סוד וודאי צפו בעיניה דמויותיהם של אותם זוגות שלא עמדו בטלטלת הגירוש ודרכם נפרדה זה מזו.

סיפרת על סבלם של חמשת ילדיך. אתה מנסה להישיר אליהם מבט ותמונתו של דניאל טרגרמן הקטן צפה, ילדיך מנסים להישיר אליך מבט ורואים את דיוקנם של חללי עופרת יצוקה, עמוד ענן וצוק איתן שלא יראו עוד את ילדיהם. תשמח בוודאי לשמוע שאהוד בן ישי שנפצע קשה מאד בקרב בסג'עייה השתחרר לביתו, אולי אפילו תספיק בזמן שנותר עד לכניסתך לכלא אף לבקר אותו. אהוד מצוי עדיין בתהליך שיקום ארוך וקשה לו לדבר, אך להקשיב להתנצלותך הוא כבר מסוגל. סיפרת על סבלם של אחד עשר נכדיך. המבוכה, בעיני רוחך אתה רואה אותם עומדים מול עבודת השורשים, העמוד הריק נושא את הכותרת 'סבא' והם מתלבטים איזו תמונה לשים בעמוד. את ההמון המצית את בית הכנסת בנצרים? שמא את מראה הגולגולות המנותצות בעמונה? או שמא את בגדי המלך החדשים?

ואולי תוכל לספר לנו כעת איך הכל התחיל? מה הרגע בו גלגלי השיניים החלו לפעול ומאז שום דבר לא היה כמו קודם? איך צעיר מוכשר ודינמי מבית רביזיוניסטי שהפך לפוליטיקאי צעיר ומבטיח שרבים וטובים העריכו את פועלו הופך תוך זמן קצר כל כך לשבר כלי? האם רק הצורך להתאתרג מפני מעשיך הניע אותך? או שהצורך באמפתיה או בלגיטימציה לכל הפחות מאבירי השמאל הוא כל כך קיומי? מה סוד הקסם של מנהרת השדים הזו ששואבת אתכם זה אחר זה לפתחה האחד ופולטת אתכם מצדה השני מוכים וחבולים מופשטים מערכיכם שפופים ומנוצלים? כעת כשוך הסערות הרחק מאור הזרקורים אולי יינתנו התשובות. אתה תשב סוף סוף לבדך אל מול חלונך המסורג עם דף ועט ושמונה עשר חודשי נצח של שקט, שקיעה במחשבות והתכנסות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן