דעה: משתלטים לנו על הפריימריז

הפריימריז הוא יום חגה של המפלגה ושל הפוליטיקה, אך בפועל רבים מהמצביעים מתפקדים למפלגה מסוימת ומצביעים בפועל למפלגה אחרת

חדשות כיפה הראל דודוביץ 25/12/14 22:04 ג בטבת התשעה

הפריימריז הוא יום חג של המפלגה ושל הפוליטיקה כאחד. יום בו המתפקד והמתפקדת מכריעים כיצד תיראה רשימת המפלגה הספציפית אליה הם שייכים בבחירות הבאות ובכנסת הבאה.

אם המצב היה כך מצבנו היה טוב, אך כיום רבים מן המצביעים מתפקדים למפלגה מסוימת ומצביעים בפועל למפלגה אחרת. דבר זה אינו חדש ופסול בכל קנה מידה.

בימים אלו הבית היהודי מנסה לבנות את עצמה כמפלגה גדולה ומגוונת ככל שאפשר. לאחר משא ומתן לא קל מול מפלגת תקומה שני הצדדים הגיעו לסוג של פשרה ואיחוד. רבים מתומכי תקומה, במיוחד רבנים המזוהים עם המפלגה, לא אהבו את המהלך, והם קוראים לציבור לתמוך למפלגה החדשה של ח"כ אלי ישי. רבים מהם יצביעו בפריימריז של הבית היהודי למועמדים שלהם, וביום הבחירות הם יצביעו למפלגה של ח"כ אלי ישי או לאחת מהמפלגות החרדיות. אסור לאפשר קיומה של תופעה זו. היא כשרה אבל מסריחה. עיוות של הדמוקרטיה.

בשנים אחרונות ראינו כיצד רבים מהציבור הדתי לאומי מתפקדים לליכוד וביום הבחירות מצביעים לבית היהודי. היום זה ככה, ומחר מצביעי מרצ יבאו והתפקדו לבית היהודי ויצביעו למי שנראה להם לנכון.

איפה המוסר שגדלנו עליו? איפה הדרך ארץ? אם אנחנו כאזרחים פשוטים מתנהגים ככה, איך אנחנו נצפה מחר מהפוליטיקאים שהתנהגו בצורה מוסרית? בחרתם להצביע למפלגה שאתם חושבים שאתם מאמינים בדרך שלה? מעולה, רק לכם יש את הזכות לבחור בשבילה את נציגה גם בבחירות הכלליות. לא מתאים לכם, מצוין. אל תתערבו.

הראל דוידוביץ הוא עורך התוכנית "סורגים שבוע" ברדיו "גלי ישראל" וכתב בשבועון "שביעי".