דעה: בנט, שריין את משה סלומון

מתוקו אלמו, בן העדה האתיופית, פונה במכתב פומבי לבנט: "אני מבקש ממך, נפתלי, תן ייצוג הולם לעדה האתיופית!"

חדשות כיפה מתוקו אלמו 29/01/15 14:35 ט בשבט התשעה

דעה: בנט, שריין את משה סלומון
דוברות, צילום: דוברות

נפתלי שלום,

שמי מתוקו אלמו, ואני סטודנט במכללת ספיר. אני כותב לך (ואני בטח לא הראשון ולא האחרון) לאחר שכבר לא יכולתי לראות ולשמוע את כל "השריונים" שמתרחש בשבועיים האחרונים.

בקצרה על עצמי: עליתי לארץ בשנת 1992 מאתיופיה דרך סודן עם משפחתי (את המור"ק בסודאן אשאיר לפעם הבאה). אבי שיחי' מאוד מתעניין במצב המדינה והוא "ליכודניק" בנשמה בזכות בגין ויצחק שמיר שיזמו את העלייה מאתיופיה ומאז שאתה הפכת להיות יו"ר המפלגה, חשבנו שיחול שינוי בייצוג של קהילת יהודי אתיופיה בתוך רשימת הבית היהודי ולכן הורי וחבריו הצביעו לרשימה הזו.

למדתי במוסדות הציונות הדתית והתגייסתי לשרות משמעותי בצנחנים. לאחר מכן יצאתי לקורס קצינים (עיין בסדרה בה"ד 1), שדרכם העצימו את הזהות היהודית שבי, ואת האמונה במדינת ישראל גם ברגעים הקשים שהיו ויהיו.

לאורך השנים אני מבין שהקהילה האתיופית בארץ הולכת ומאבדת כח ואמונה ברשויות המדינה עקב ייסורי קליטה קשיים בארץ, השתלבות לוקה בחסר בכל התחומים (חינוך, שוק העבודה, בריאות, דיור..) וקשיים נוספים. אין לי ספק שאתה מודע לדברים הללו.

ברגע שהפכת ליו"ר המפלגה, חשבתי שאתה תוביל שינוי לטובה בייצוג הולם של כל שכבות האוכלוסייה בישראל. כך היה עם איילת שקד ומועמדים נוספים. בעיניי היה זה רק עניין של זמן עד שאתה תכניס לרשימה ייצוג הולם לעדה האתיופית, והאמנתי שאם צריך אתה תשתמש בכלים שלך כיו"ר לצורך כך.

וכעת, כאשר סוף סוף יש מתמודד ראוי מהעדה (משה סולומון), אישיות ציונית, אמיצה, והתגברות על כל המכשולים, עם רקורד של ניהול, צבא, מעורבות חברתית, ועוד- אתה מחפש "סלב" בכל מדינת ישראל על מנת להעשיר את הרשימה, במקום לקדם את המתמודדים שלא הגיעו למקומות גבוהים, ומעשירים את הרשימה הרבה יותר!! (ולא רק בצבע...)

לדאבוני הרב גיליתי שלמרות התמיכה האדירה מהשטח, אין בכוונתך לשריין איש כזה שמגלם בתוכו את ארץ ישראל היפה והאמונית במובן הרחב של הציבור הישראלי.

אני מבקש ממך, נפתלי, תן ייצוג הולם לעדה האתיופית! עכשיו יותר מתמיד, כאשר גם ברשימות האחרות לא נראה כי יהיה ייצוג לקהילתנו- הרם את הכפפה וכלול גם אותנו בבית היהודי! מעבר לקולות הרבים שזה יוסיף, זו תהיה אמירה חזקה יותר מכל שריון אחר.