גלגל חמישי בהנהגה

התגייסנו בהמונינו, התפקדנו לליכוד והצבענו מח"ל – ופעם אחר פעם התאכזבנו. הפעם צריך לומר: אפשר להנהיג ואפשר להוביל. עזבו את הליכוד, האינטרס לא זהה. דעה

חדשות כיפה נריה כנפו 22/07/12 18:03 ג באב התשעב

גלגל חמישי בהנהגה
יחצ, צילום: יחצ

קראתי את מאמרו של חברי ושכני לספסלי בית המדרש ב'אור עציון' בעניין "הכוח שבפיצול" והלטתי פניי בידיי. קשה לי להאמין שעדיין יש מי שחושב שההתפקדות לליכוד משפיעה, ויתרה מזאת, שהדרך להנהגת המדינה ע"י הציונות הדתית עוברת בתנועה הרוויזיוניסטית.

בניגוד לחישוב של הכותב, סיפר פעם בצניעות יו"ר הבית היהודי, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ על שאפשר לקחת ממנו הרבה תארים, אבל על אחד הוא לא מתפשר: "אני מתמטיקאי!" הוא הכריז "וע"פ המתמטיקה והסטטיסטיקה הפשוטה, הציונות הדתית לרבות המסורתיים שווה 25 מנדטים".

לכולנו ברורה המשמעות של המספר הזה - מפלגת שלטון. אז מה השתבש בדרך? בקצרה: היו אלה הספרדים שנזרקו החוצה מהמפד"ל בבחירות 77' (מ-12 מנדטים ל-6) והקימו את ש"ס, הייתה זו העסקנות והקומבינה ששלטה במשרדים בדובנוב והרחיקה אידיאולוגיה, אבל מעל הכל הייתה זו עבודת שטח של שנים, בהם הליכוד קנה את הציונות הדתית תמורת תחושת דמה של החזקת ההגה והנהגת המדינה. השיא הגיע כאשר קנו ראשי הממשלות אריאל שרון ובנימין נתניהו את אמונו של הציבור הדתי-לאומי ע"י חלוקת תפקידי מפתח בתחומי הביטחון וניהול הלשכות לחובשי כיפות.

ואנחנו, מתוך תחושת שליחות ורצון להוביל ולתרום - התגייסנו בהמונינו, הדבקנו סטיקרים על הסובארו, התפקדנו ופקדנו לליכוד, והצבענו מח"ל - והתאכזבנו. פעם ראשונה עם בגין וסיני, ופעם שניה עם שרון וגוש קטיף, ופעם שלישית עם נתניהו ונאום בר אילן ונתניהו והקפאת הבניה ונתניהו ובית אל ונתניהו ומגרון. וחלושים, סובלים מתסמונת אישה מוכה תירצנו והסברנו שצריך לתת לזה עוד זמן עד שפייגלין יהיה מספיק חזק, ואפי איתם יתברג במקום ריאלי וההגה יעבור לידיים שלנו.

אבל האמת היא שאף אחד לא באמת תכנן להפקיד את ההגה בידיים שלנו. לא כל עוד זה תלוי בו. וגם אם נכפה את עצמנו יהיה מי שיפעיל את כוחו הגדול פי כמה ותוך כדי נסיעה ישלח מוצץ לפיו של התינוק שצורח במושב האחורי בדמות מנהלת לשכה עם כיסוי ראש, ויועץ בטחוני עם כיפה.

ופתאום דמוקרטיה. ואפשר אישה ואפשר צעיר, ואפשר ספרדי ואפשר חילוני. והעיקר - אפשר להנהיג ואפשר להוביל. אחיי הצעירים, עזבו את הליכוד, האינטרס לא זהה.

הצטרפו למפלגה שהיושב בראשה דואג למדע ולטכנולוגיה תוך יציאה מהמסגרת הקבועה והמיושנת,

הצטרפו למפלגה שחבריה מצטיינים בחקיקה חברתית וכלל ישראלית, הצטרפו למפלגה שמתמודד להנהגתה מי שעברו את משוכת הליכוד, והציעו יחד הנהגה בריאה יותר המבוססת על תורת ישראל, שמציעה פתרון יהודי להתיישבות ובטחון, לכלכלה יציבה, לשיוון בנטל ולחינוך ערכי.

הכותב הינו מ"מ יו"ר "צעירי הבית היהודי", שקיימו ביום שלישי הקרוב כנס בהשתפות כלל המתמודדים לראשות "הבית היהודי".