בכיינים, צאו מהמזגן.

אלישיב רייכנר מציג שלוש סיבות לבכות ומעדיף שתעשו עם זה משהו..

חדשות כיפה אלישיב רייכנר 18/11/04 00:00 ה בכסלו התשסה

א. המפד"ל פתחה השבוע במפקד חברים. כל אלו שבאורח קבע מתבכיינים על פניה של המפלגה הציונית דתית (ופעמים רבות בצדק), זה הזמן להפסיק להתבכיין ולהתחיל לעשות. קומו מהכסא, עזבו את המחשב, קחו טפסים, התפקדו ופיקדו אחרים. לפעמים נדמה, בכיינים יקרים, שאתם מעדיפים מפלגה דתית דפוקה כדי שיהיה לכם על מה לכתוב, וממה להתפרנס. עכשיו ההזדמנות שלכם להוכיח שבאמת אכפת לכם (או שלא.)

ב. תנועת בני עקיבא חוגגת השבת שבת ארגון. לאחרונה הואשם זרם ישיבות 'הר המור' בהשתלטות על התנועה ובדחיקת רגליהם של המשתייכים לישיבות אחרות. בבדיקה שקיימתי (השבת תתפרסם כתבה גדולה בנושא, בעיתון 'מקור ראשון'), מתברר שמבחינה עובדתית (לפחות כיום), אין בסיס לטענות. מי שרוצה להיות פעיל, להדריך, לרכז, ולהנהיג מחוז בתנועה, מוזמן. הבעיה היא שרק מעטים מוכנים לקחת על עצמם עבודה כל כך סיזיפית כמו ריכוז מחוז, כששכר לא גבוה בצדה. ידוע לי שלאחרונה נעשה מאמץ אמיתי למצוא בוגר מישיבת 'הר עציון' שירכז מחוז בתנועה, אך לא נמצא מי שיהיה מוכן לקחת על עצמו את התפקיד. אני איני משתייך לזרם ישיבות הר המור', אך אני מצדיע למסירות הנפש של חבר'ה בני שלושים, בעלי משפחות, שממלאים במסירות נפש תפקידים בבני עקיבא. אחיי הגושניקים, תאמינו לי שבני עקיבא פתוחה בפניכם. תוכיחו שבאמת אכפת לכם, וכנסו לפעילות.

ג. באופן כללי יש בציבור הדתי לאומי נטייה להתבכיינות יתר. במקום להיות פעילים חברתיים, בוכים שהדתיים מתעסקים רק ב'ארץ ישראל', (עיין ערך 'ציונות דתית ריאלית'). במקום ללכת ולגור בנגב ובגליל, מתבכיינים שכולם הולכים לגור ביש"ע, ונשארים בשכונה הדתית של משה"ב. במקום לעסוק בחינוך, מסתפקים בקיטורים על המחנכים והמחנכות בישיבות ובאולפנות, וממשיכים לעבוד בהיי-טק. קשה למנות את כל הצעירים הדתיים שמתפרנסים יפה מקיטורים, בכיינות, ולכלוכים על הציבור הדתי. חשוב מאוד להיות ביקורתיים, אבל החכמה היא לא רק לבקר ולקטר אלא גם להציב אלטרנטיבה. אף מהפכה עדיין לא נולדה מבכי. בשביל לשנות מציאות, דרושה מסירות נפש. קדימה בכיינים, צאו מהמזגן, תתחילו לעבוד.