אין על מי לצחוק

במדינה מתוקנת כבר מזמן הרוב המאמין היה מחרים את חברי 'מצב האומה' הלועגים באופן שיטתי לדבר המהותי ביותר ביהדות – האמונה בבורא עולם. מתברר שבישראל מותר לכל חילוני לגדף דתיים

חדשות כיפה דניאל סגרון 30/11/14 10:37 ח בכסלו התשעה

במדינה מתוקנת, כבר מזמן הרוב המאמין במדינה היה מחרים את ליאור שליין וחבריו המחופפים לפאנל 'מצב האומה'. התוכנית, שהחלה בעונתה השמינית בשבוע שעבר, לועגת באופן שיטתי, האמור לקומם כל אדם הגון, לדבר המהותי ביותר ביהדות - האמונה בבורא עולם. אבל ישראל איננה, ככל הנראה, מדינה מתוקנת. בישראל של 2014 מותר לכל חילוני לגדף דתיים, אך אם רב יבזה את החילוניות כמוסד, אפילו חבריו הרבנים ייאלצו לפרסם הודעת גינוי והתנערות.

אז אם להחרים אי אפשר, לפחות ננסה לנקום - לקחת דמות מוערצת על החילונים וללגלג עליה.

אולי נצחק על בן גוריון, מקים המדינה שעל פי חוק שנחקק בשנת תשל''ז היום הוא יום הזיכרון הרשמי שלו? לא רעיון מוצלח. בקושי יבינו מה אנו רוצים - כמה נערים חילונים יכולים 'לשפוך' שלושה משפטים על ראש הממשלה הראשון בלי ויקיפדיה? אולי שאר מייסדי הציונות, שהנכדים שלהם בועטים בכל מה שהם האמינו בגלל מילקי זול בברלין? אולי מנהיגים פוליטיים בדורנו, שלא יודעים אפילו לתת כבוד מינימלי לחבריהם במשכן? בעיה.

אולי מהתרבות תבוא הישועה - אולי אריק איינשטיין, ההוא שבזקנותו קבר את עצמו בבית בגלל ייאוש מהעולם, ורק אחרי מותו כולם נזכרו עד כמה הוא היה זמר דגול ואהוב? אולי אייל גולן, מלך הזמר המזרחי שסרח ונודה וכעת מנסה לשקם את עצמו? הלאה.

אולי שופטי בית המשפט העליון, האינטלקטואלים המתיימרים לדעת מה נכון לעשות בכל תחום? שר המשפטים לשעבר, פרופסור דניאל פרידמן, מציג בספרו 'הארנק והחרב' סקרים לפיהם אמון הציבור בבית המשפט העליון עומד על 56%, והמגמה היא כלפי מטה.

אז ליאור שליין, תעשה טובה. תמצא לנו איזו דמות חילונית שראויה להערצה. לא כדי שיהיה לכם את מי להעריך, הרי הציניות שלך כופרת במושג הזה, אלא כדי שיהיה לנו, המאמינים הפגועים, אופציה לנקום.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=pi0xeSYkIhM[/embed]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן