אוצר התפילות והזכויות

המאורעות שאנו חווים בשבועות האחרונים מושגחים בהשגחה עליונה, ולא לחינם הוא שהקב"ה בחר כי מטחי הרקטות ומבצע "צוק איתן" התרגשו ובאו על ישראל כשאנו מלאי מצוות ועמוסי מצברי תפילות

חדשות כיפה יעל לוין 13/07/14 15:56 טו בתמוז התשעד

אוצר התפילות והזכויות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ב"שיחות הר"ן" מובא משמו של רבי נחמן מברסלב שהוא ייעץ לכל אדם לומר בימים כתיקונים פרקי תהילים, ללמוד או לעשות שאר מצוות, כדי שיהיו מונחים ומוכנים לו לשעת הצורך, דהיינו שישמשו בעבורו זכות בשעת צרה, בדומה לחנווני שדרכו לתת סחורה בהקפה (אות רעא).

בח"י ימי החיפושים אחר אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל הי"ד, התקיימו התכנסויות תפילה המוניות, ותפילות נישאו גם בידי קבוצות ויחידים בכל מקום. כך עם ישראל הצליח לצבור במהלך הימים הללו כמות עצומה של תחינות ובקשות ותפילות, המונחות, אם לנקוט לשון ציורית, באוצר התפילות הניצב לפני כיסא הכבוד.

המאורעות שאנו חווים בשבועות האחרונים מושגחים בהשגחה עליונה, ולא לחינם הוא שהקב"ה בחר כי מטחי הרקטות ומבצע "צוק איתן" התרגשו ובאו על מדינת ישראל בשעה שאנו מלאי מצוות ועמוסי מצברים של תפילות. זהו חסד עצום שעשה הקב"ה עמנו. לתועלתנו ולטובתנו. זהו חסד שבדין.

רק לפני כשבועיים התקיימו במקומות רבים כינוסים המוניים של תפילות והתייחדות. אולם לא חלפו אלא ימים בודדים ממועד מציאת גופות שלושת הנערים הקדושים הי"ד, והמצב התהפך לחלוטין, ובעקבות מטחי הרקטות נאסרו כינוסים המוניים. כזכור, ביום שלישי בלילה בשבוע שעבר, בנפול מטח הטילים הראשון על ירושלים, פונה הקהל הרב מהופעה שהתקיימה בבריכת הסולטן.

עם ישראל נִיצל, במובן החיובי של המילה, במילואו את שעת הכושר שהונחה לפתחו בימי אי-הוודאות בדבר גורל שלושת הנערים. מיד לאחר הימצאות גופותיהם עלתה השאלה: "לאן הלכו התפילות?". כמדומה ששאלה זו התבהרה מאליה, והנסים הגלויים שאנו רואים לנגד עינינו בימים האחרונים מספקים תשובה ברורה לתמיהה זו.

הקב"ה הקדים רפואה למכה, ונתן לנו וסיפק בידינו את האפשרות למלא מראש את נאד הדמעות והתפילות והזכויות שיהיו נחוצות לנו למבצע "צוק איתן". לכל הנסים שנזדקק אליהם. כל זה הוא חסד שבדין שעשה הקב"ה עמנו. חסד עליון.

אדם מישראל אמור להקדים תפילה לצרה, וכן להתפלל בימים כתיקונם תפילות למניעת פגעים רעים להבא. כך רבנו יונה מגירונדי המליץ ב"ספר היראה" לכל אדם להתפלל מדי יום בין היתר על החולים שיתרפאו, על הבריאים שלא יחלו ושיציל ה' את עמו ישראל מהגויים.

גם בימים אלה, כד הדמעות והתפילות מוסיף להתמלא. "אנא ה', הבוחר בעמו ישראל באהבה, יהי רצון מלפניך שומע קול בכיות ותפילות, תשגיח עלינו בעין חמלתך. פנה אל תפילות וזעקות עמך בית ישראל. וכל אויביך וכל שונאיך מהרה יכרתו. ברוך אתה ה' שובר אויבים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן