עכשיו תורנו. לכו להצביע

לערים שלנו מגיע אזרחים שותפים ומעורבים שיקבעו מי ייצג אותם, יש לכולנו הזדמנות להיות חלק בקבלת ההחלטה הכל כך חשובה הזו, להראות לילדים שלנו שכל קול משפיע, שאנחנו לא יכולים להביט מהצד ולהתלונן

חדשות כיפה עידית סילמן 30/10/18 09:44 כא בחשון התשעט

עכשיו תורנו. לכו להצביע
עידית סילמן, צילום: רמי זרנגר

יום שלישי, פעמיים כי טוב, יום שבו אני מצדיעה לכל חבריי וחברותיי ברחבי הארץ ובראשם ציבור הנשים המתמודדות. 

זה הזמן לומר תודה לכל העוסקים בצרכי ציבור באמונה רבה, בהשקעה של זמן, משאבים וכסף על חשבון הזמן הפרטי והמשפחתי בכדי לעשות ולהוסיף טוב למען הכלל.

פוליטיקה לעיתים הופכת למילה שלילית וחבל, ניתן למצוא סיבות רבות למה לא להיות מעורבים פוליטית ומדוע הזירה הזו בעייתית, אינה מתגמלת ועוד ועוד.  הכל נכון, אך עדיין בכדי לייצר עתיד שבו פוליטיקה היא סמל לאכפתיות ונתינה, מקום בו ניתן לשנות ולהשפיע באמת דרושים אנשי חזון ומנהיגות, שיקפצו למים, שיובילו ויתניעו שינויים.

היום יותר ויותר פעילים חברתיים ואנשי עשיה מהחברה האזרחית, לוקחים חלק בהובלה של הנהגה פוליטית ומנסים לשנות מדיניות. 
ההבנה כי מבחוץ עושים דברים נפלאים, אבל זה לא תחליף לעשיה מבפנים ולישיבה סביב שולחנות שקובעים את סדר היום הציבורי מחלחלת והכרחית.

אחד ההישגים המשמעותיים כיום הוא השינוי שחל בנוכחות הנשית בזירה המקומית, ראשית במודעות לבעיה כי הייצוג עד כה אינו מספק ונשים נעדרות משולחנות של קבלת החלטות וכן באמונה בכל שאנו יכולות לצאת מוועד ההורים של הגן ובית הספר אל הזירה המקומית והארצית בידיעה שהצלחה בתחומים מקצועיים מכשירה אותנו לא פחות מגברים גם לזירה הפוליטית.

72 נשים מתמודדות בבחירות הנוכחיות לראש ראשות (כפול מהבחירות הקודמות) ואלפי נשים נוספות מתמודדות למועצות , אין ספק כי העלאת המודעות והעדפה מתקנת ע"י היכנסו לתוקף של חוק מימון בחירות הנותן 15% תוספת לרשימות בהן תהיה נוכחות נשית הגדילו משמעותית את הייצוג הנשי בבחירות הקרובות ואפשרו צעד ענק בדרך הארוכה להשתלבות אמיתית ומשמעותית של נשים בפוליטיקה.

ישנה אמונה גדולה כי נשים יכולות לחולל שינוי בזירה זו, זה לגמרי טבעי שנשים יעסקו בכל מה שקשור אליהן, הנושאים הנמצאים על סדר יומה של הרשות הם לגמרי שלנו ונוגעים לנו ודרושה נקודת המבט הנשית והאימהית החסרה פעמים רבות בתהליכי קבלת החלטות.

המרחב הציבורי והרשות המקומית הן זכות גדולה, זה הכסף של כולנו , באותם שולחנות קובעים לאן יילך הכסף שלנו, מה יעשו אותו ועבור מה ינוצל, כך יקבעו איך יראו החיים שלנו בחמשת השנים הקרובות ולעיתים יתקבלו החלטות ארוכות טווח לשנים רבות יותר. 
זה ניהול היום יום של כולנו, האם לילדים שלנו יהיו מספיק מדרכות? מספיק בתי ספר? האם יהיו שטחי ציבור וגני משחקים? האם תהיה תרבות, תחבורה ועוד ועוד....

הבוקר החלה ההצבעה ובעוד כמה שעות ייסגרו הקלפיות , חלקנו היינו שותפים בשנים האחרונות למאבקים, לתלונות, לעצומות ולהפגנות, כמו גם התפילות והבקשות לשנים הבאות, הכל מתנקז ליום החשוב הזה, יום שבתון חסר תקדים. 
לערים שלנו מגיע אזרחים שותפים ומעורבים שיקבעו מי ייצג אותם, יש לכולנו הזדמנות להיות חלק בקבלת ההחלטה הכל כך חשובה הזו, להראות לילדים שלנו שכל קול משפיע, שאנחנו לא יכולים להביט מהצד ולהתלונן על מה שנעשה בלי להיות חלק מהעשייה הזו. 
זה המקום בו אנחנו כאזרחים יכולים להיות שותפים מלאים בניהול החיים הציבוריים במקום מגורינו.  

לכלל יש מעלה משל עצמו.
זה הבית שלנו
זה עבור כולנו
עכשיו תורנו!
לכו להצביע.