למה לי לגליזציה עכשיו?

ראש המטה של מפלגת זהות, מיכאל פואה, מסביר מדוע לדעתו הקנביס הוא מתנה משמיים שלא החשש מהפגיעה בבני הנוער מוביל את ההתנגדות להתרתו, אלא ענייני הון ושלטון

חדשות כיפה מיכאל פואה 07/04/19 10:16 ב בניסן התשעט

למה לי לגליזציה עכשיו?
צילום: shutterstock

היות והקנביס הרבה פחות מסוכן וממכר מסיגריות ואלכהול, ומצד שני אין ספק שהוא מועיל להרבה מאוד אנשים השאלה אמורה להיות בדיוק להיפך למה לא? אבל גם משה פייגלין ואני חשבנו בתחילת הדרך לעזור לפחות רק לחולים. 

הדברים שאני כותב כאן נכתבים מדם לבי היות ובשעה זו ממש אלפי מטופלים של חברת תיקון עולם, החברה הנפלאה שקידמה את הקנביס הרפואי בארץ, מטפסים על הקירות מוטרפים מכאבים ואין להם פה. הסיבה לכך היא שמשרד הבריאות "הצליח" לשתק את החברה הזו ולגרום לה להעביר את רוב מתקניה לחו"ל, ועתה היא לא מסוגלת לספק לחולים שמחזיקים בידם אישורים את התפרחות. החברה אמנם הודיעה על כך מראש, ומשרד הבריאות היה אמור "רק" לאשר לחולים לקבל את התפרחות מספק אחר. אבל זה עדיין לא קרה. החולים סובלים ובסוף המאמר תבינו גם למה. 

אז בתחילת הדרך הגשנו הצעת חוק שמספרה 1242 ובה נכתב שרופא מומחה או רופא משפחה יוכל לתת אישור לשימוש בקנביס. קדמנו את ההצעה לוועדת השרים לענייני חקיקה ודאגנו לרוב. יאמר לזכותו של השר אורי אריאל שהוא הבין את חשיבות העניין וממש עזר ואפילו הוביל. כאשר עלה העניין לדיון ראתה שרת הבריאות יעל גרמן כי כלתה אליה הרעה והחוק עומד להיות מאושר, ואז בתרגיל מחוכם בקשה לדחות את ההצבעה ולהביא במקומה הצעה של משרד הבריאות לטיפול כולל בכל נושא הקנביס. 

עברו כמה חודשים של פגישות ולחצים ואנו נחשפנו להצעה של משרד הבריאות, והתחלחלנו. גילינו שאין זכר להצעה בדבר מתן אישור על ידי רופא משפחה או רופא מומחה, ובמקום זה יש יצירת מונופול של שוק הקנביס על ידי חברה בשם 'שראל', חברה שעד אותו יום לא ידענו על קיומה. מרגע זה צללנו לעומק העומקים של הון ושלטון. חשפנו כי חברת 'שראל' היא חברה שיסודה בהשחתה שהוקמה על ידי ותיקי מערכת הבריאות על מנת לעקוף את חוק המכרזים. הצלחנו לעצור את אישור הממשלה ל- 'הצעת המחליטים' שהביאה שרת הבריאות גרמן. חשפנו כיצד מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו הורה למנוע בשרירות לב מחולים קשים את הקנביאס לו היו זקוקים, ולאחר מאבק לא קל אף גרמנו להתפטרותו. חה"כ לשעבר יחיאל חזן אבא של .... איים עלינו בשם חברת שראל, איום שמומש. הבאנו לביטול פטור ממכרז של חברת שראל על ידי החשכלי"ת ועוד ועוד. יכלה הגליון והסיפור לא יגמר. 

חשוב להבין הקנביס לא הפך סתם בטעות להיות לא חוקי לפני כמאה שנה, היו אינטרסים כלכלים כבדים שגרמו לכך ומאז הם רק התעצמו. התפתחות הקנביס והשימוש בו הוא איום ממשי על קרטל התרופות בעולם. הכוחות שפועלים בתחום זה הם פשוט מעוררי אימה, חווינו אותם על בשרנו. הבנו שכל עוד יהיה מי שיקבע מי יקבל ואיך, או מה הוא יקבל, זה פשוט יתקע כי יהיה מי שיתקע את זה.  
הימים האחרונים מוכיחים זאת באכזריות רבה. מגיעים אלינו קולות של חולים שזועקים ומתחננים שרק יאפשרו להם לקבל את מה שהם קיבלו עד היום, והם נתקלים במשרד הבריאות בחומות של אטימות בלתי נתפסת. 

האם זה הגיוני שהחשש מכך שיהיו כמה נערים שישתמשו שימוש לא ראוי בקנביס יביא למצב בו אלפי חולים סובלים? 

חשוב לדעת: לקנביס יש מאות זנים שונים וכדי להגיע להתאמה מרבית ויעילה היה מהנכון שיקומו עשרות מרכזים בהם חולים יוכלו להתנסות בזנים ובסוגים השונים ולמצוא מזור לנפשם. בישראל מצוי היום המידע הראשון במעלה בעולם בנושא זה. הסיבה האמתית שאזרחי ישראל לא יכולים ליהנות ממתנת שמיים מבורכת זו, היא לא החשש מכמה נערים שלא ידעו גבולות. הסיבה היא הון ושלטון. 
הגענו למסקנה ברורה רק שחרור הקנביס, יאפשר את השימוש הנכון והטוב בו. לטובת חולי ישראל ולטובת כלכלת ישראל. 

אני קורא לכל מי שהאמת חשובה לו ושבלבו פועם לב בשר, שינסה להפעיל את כוחו והשפעתו כדי שהחולים, לפחות אלו שכבר מאושרים, יקבלו את המגיע להם. אתם אלו שמאמינים שאפשר לתת רק לחולים, בלי "לסכן את הנוער". תנסו ביושר עכשיו בזמן אמת להשפיע על המערכת, לתקן אותה מבפנים.... הלוואי ותצליחו. אם תצליחו מקווה שתזכרו שלא כל יום בחירות ואין שום סיבה בעולם שחולים יהיו תלויים בפקידים לרפואתם, כשמתת הא-ל לרפואתם יכולה להיות בידם. 
 

הכותב הוא מנהל יום הבחירות של מפלגת זהות