הציבור הדתי לאומי לא זקוק ל'כוכבים'

"כופין אותו עד שיאמר, רוצה אני". הציטוט המפורסם ממסכת יבמות מתייחס לבעל שמסרב לתת גט. בבית היהודי יש שמחפשים 'כוכב' לתפקיד היו"ר, ובורסת השמות רותחת. הברוקרים מהוועדה המסדרת קונים הכל - מניה גדולה? קטנה? סולידית? מסוכנת? רק תביאו. לא ירצה לבוא המועמד? נכפה עליו עד שיאמר, רוצה אני.

חדשות כיפה ארז צדוק 24/01/19 14:15 יח בשבט התשעט

הציבור הדתי לאומי לא זקוק ל'כוכבים'
צילום: אבישג שאר-ישוב

ביום ראשון נחליט בבית היהודי בין שתי גישות – ועדה מסדרת שתקבע מי יהיה יו"ר התנועה לחמש השנים הבאות ומי תהיה האישה במקום השלישי, או מרכז המפלגה שיבחר את מועמדיו לכנסת. זאת אחרי שויתרנו מחוסר ברירה על פריימריז, עקב מחסור בזמן וכסף.

בואו נהיה כנים – ועדה מסדרת היא חזרה לימי מפא"י הזכורים ולא לטוב. כן, יהיו בוועדה אנשים רציניים וראויים, אבל יש בוועדה הטיות והיכרויות ותלות וניגודי עניינים וכל אלה מהווים קרקע פורה לדילים ובסופו של יום, למועמד שטוב לאחד, אבל לא בטוח טוב למפלגה. ואני לא רוצה לדבר על כל תיאוריות הקונספירציה של מעורבות בנט במפלגה ובוועדה המסדרת והטייתה לצרכיו האישיים. הבחירה בין ועדה מסדרת לבין בחירות במרכז, כמוה כבחירה בין המשך המצב הקיים שאיש איננו אוהב, לבין דמוקרטיה רעננה ותוססת, והחזרת החיות וחדוות העשייה לסניפים ולמרכז, בבחינת 'רוח נכון חדש בקרבי'.

המצדדים בוועדה המסדרת טוענים ש-'כוכב' לא יבוא אם יצטרך לעמוד להצבעה במרכז המפלגה. לכן צריך לשדל אותו ולסלול לו את הדרך היישר לכיסא היו"ר. בין ה-'כוכבים' המוזכרים נמנים רבנים, עיתונאים וגנרלים לשעבר. רק לא פוליטיקאים וחלקם אף מעולם לא התקרבו אל התחום.
האם באמת הציבור שלנו זקוק ל-'כוכב' שכישוריו הפוליטיים אינם ברורים, כדי להצביע למפלגת הבית שלו? האם 'כוכב' שלא מוכן להתאמץ, שאיננו מחויב לציבור והציבור לא מחויב לו, שרואה במשרה מעין הזדמנות שנפלה לידיו, עדיף מנבחרת שכל כולה אנשים ראויים שעבדו קשה כדי להיבחר, מחויבים לציבור והוא להם, ולא רואים לנגד עיניהם כלום חוץ מהצלחת המפלגה?
כן, צריך ניהול. כן, נצטרך לעבוד קשה כדי להגיע למקום הגבוה אליו אנחנו ראויים. לכן אנחנו צריכים שחקנים שמוכנים לשים את הלב שלהם על המגרש.

נכון, אני לא אובייקטיבי. הגשתי את מועמדותי לתפקיד יו"ר המפלגה, כמו גם לרשימתה לכנסת. יש לי ניסיון ניהולי רב, גם אקדמי, הייתי מעורב במאבקים חברתיים משני חלקי הקו הירוק והתוכניות שגיבשתי, מדינית ולפיתוח התעשייה ביו"ש, קיבלו לגיטימציה בממשלים באירופה ובארה"ב. ועדיין רציתי ושאפתי שתהיה ועדה שתאתר מועמדים שיבואו בפני המרכז, וזה יבחר את הטוב בעיניו.
ככה זה בדמוקרטיה. כך ראוי. אבל ביום ראשון נצטרך להחליט בין שתי אפשרויות – וועדה מסדרת שתבחר את היו"ר ואת השריון הנשי, או שהמרכז יבחר הכל. לצערנו לא נותרה דרך ביניים, ולכן ביום ראשון כולנו, חברי המרכז, באים להצביע בעד המשך הדמוקרטיה ושיקום פעילות השטח של המפלגה. נגד וועדה מסדרת, בעד בחירות במרכז. שבוע אחר כך נבחר את רשימת מועמדינו ונחזיר את הציונות הדתית אל קדמת הבמה הפוליטית של מדינת ישראל.

ארז צדוק הוא פעיל חברתי ומנכ"ל קרנות בשוק ההון