"הפחד של פינק נובע מרפיסות מול ארגוני שמאל קיצוניים"

סמזכ"ל האיחוד הלאומי, יהודה ולד, עונה ליאיא פינק, המתמודד הדתי מטעם מפלגת העבודה:"אתה מחזיר אותנו לגלות"

חדשות כיפה יהודה ולד 21/01/19 11:16 טו בשבט התשעט

"הפחד של פינק נובע מרפיסות מול ארגוני שמאל קיצוניים"
יהודה ולד, צילום: הלל מאיר

דבריו של המועמד הדתי למפלגת העבודה מעידים על בלבול עמוק שהוא שרוי בו. הציונות הדתית מאמינה שמדינת ישראל היא חלק מהתגשמות חזון הגאולה. איננו מדינה ככל המדינות אלא כזו שיש לה ייעוד להיות ממלכת כהנים וגוי קדוש, מדינה יהודית . הפרדת דת ומדינה כפי חזונו של פינק מחזירה אותנו אחורה בתהליך הגאולה אל הגלות שם היה אדם יהודי בביתו וגוי בצאתו, שם היהדות הייתה נחלת הפרט בלבד והמדינה הייתה משוללת כל זהות יהודית.

גם אני נגד כפייה דתית , הדרך לקרב כל יהודי לתורה ומצוות צריך להיות דרך אמונה ואהבה. אך יש הבדל בין האדם הפרטי לבין המרחב הציבורי . שמירת השבת, הנישואין והגירושין הממלכתיים, הכשרות ועוד הם חלק מעיצובה של מדינת ישראל כמדינת היהודים. אלו הסכמות לאומיות שעם ישראל מחזיק בהם מקום המדינה. רוב מוחלט של יהודים רוצה שכך תהיה מדינתנו. הפחד של פינק נובע מרפיסות מול ארגוני שמאל קיצוניים שבקמפיין הדתה שקרי יצרו פילוג ושיסוי בין אחים.

אמירתו של פינק ביחס ל"עבודה היפה" כהגדרתו של התנועה הרפורמית בארצות הברית מעידה על ניתוק מוחלט מהמתרחש שם. ההתבוללות השקטה מראה לפי מחקרים שתוך כמה דורות יהדות ארה"ב הרפורמית תמחק. הרפורמה היא הבעיה, לא הפיתרון. אדם הרוצה להחדיר את ערכי הרפורמה למדינת ישראל נותן פתח לסכנת התבוללות והתפוררות גם פה. המענה לבעיית יהודי הגולה חייב להיות בתוכנית חירום לאומית שתחזק את הקשר בין היהודים לארץ ישראל והזהות היהודית ותיתן כלים לקהילות רפורמיות  להתמודד עם ההתבוללות ולמנוע אותה יחד עם חיזוק קהילות אורתודוכסיות בחו"ל.

רוח הפחד והייאוש הזו שורה במפלגת העבודה גם ביחס לארץ ישראל על כן פועלים הם בשיטתיות להקמת מדינה פלסטינית ופינוי יישובים. הם נאבקים כבר שנים בסיסמאות של שלום מדומה עת אנו נמצאים במלחמה עם הטרור הערבי. מסרבים לפתוח עיניהם ולהאמין בצדקת דרכנו.

אנשי הציונות הדתית מעולם לא הרימו ידיים. בשילוב כוחות הם האמינו שתפקידינו לתת נשמה למדינה. כך אנו פועלים בכל מערכות החיים להוסיף טוב ואור, נאבקים על שמירת המוסדות הלאומיים הממלכתיים כדוגמת הרבנות הראשית שמעצבת את יהדותה של המדינה. פועלים להקמת יישובים חדשים ולהפריח את מרחבי ארצנו. שותפים לקליטת עלייה ונתינה אין סופית בצבא.

אכן יש דברים שצריך לתקן, יש דברים שצריך לשפר ולשנות. מר פינק היקר. אל ייאוש. אל תוותר על חזון הנביאים. מתוך אהבה גדולה נמשיך לפעול יחד לקידום ערכינו. אנו מאמינים גדולים בעם הזה ובמדינה הזו.