ההתנתקות: מישהו זוכר את חורבן בתי הכנסת?

מדוע לא קבעה הרבנות הראשית את היום הזה  ח' באלול כיום אבל, יום תענית ותפילה, מדוע בלילה בו נשרפים שלושים בתי כנסת בארץ ישראל הארץ לא געשה העם לא נזעק?

חדשות כיפה אביאל טוקר 19/08/18 10:42 ח באלול התשעח

ההתנתקות: מישהו זוכר את חורבן בתי הכנסת?
הזמנה לאירוע, צילום: ללא

"תוכנית ההתנתקות" כך קראו לאחד השקרים הגדולים שנוצרו במדינת ישראל, אך גם ההגדרה המדויקת יותר "גרוש יהדות גוש קטיף" הינה רק כותרת שטומנת בתוכה כל כך הרבה עוולות ורשעה כשהבולטת והאכזרית שבהן הייתה הפגיעה באנשים שבנו את חייהם ופרנסתם במקום.

אך עוולות וייסורים אלו השכיחו ועמעמו  זעזועים היסטוריים אחרים שאירעו במסגרת העקירה .

הבולט שבהם הוא חילול והחרבת עשרות בתי כנסת שעמדו ביישובי הגוש שנים רבות.

כשמזכירים את העקירה ,עולות בראשינו חולצות כתומות ,ילדות בוכות נערים נגררים, ובתים נהרסים , אך למי מאיתנו עולה התמונה של בתי הכנסת השרופים? הדבר נבלע באירועים הרבים, לא הגיע לרמת הרייטינג הנאותה ואולי לכך כיוונו המוחות החולניים שרקחו את המרקחת

כזכור מייד לאחר שחיילי צהל סגרו אחריהם את שער כיסופים פרצו אלפי ערבים משולהבים והסתערו על בתי הכנסת, חיללו הרסו ושרפו את המבנים הקדושים שקירותיהם ספגו עשרות שנים את תפילותיהם ותחינותיהם של גברים נשים וטף. מעל שלושים בתי כנסת נשרפו בלילה אחד ארור.

מדוע לא קבעה הרבנות הראשית את היום הזה  ח' באלול כיום אבל, יום תענית ותפילה, מדוע בלילה בו נשרפים שלושים בתי כנסת בארץ ישראל הארץ לא געשה העם לא נזעק? לא לבשו שק ואפר, התקשורת שהייתה מגויסת בהתלהבות לתוכנית העקירה ויועצי הפרסום הרבים שהסתובבו באזורים הנכונים דאגו להמעיט בחשיבות העניין ולהשכיח את התמונות.

אני זוכר היטב כל פינה בבית הכנסת שלנו בנצר חזני, התפללתי בו כמעט כל חיי, את כסאות העץ הקשים, את הבמה עליה עמד מו"ר הרב יצחק עראמה בפנים זוהרות וטובות וריתק אותנו בדבריו המתוקים, אני זוכר היכן ישב כל חבר במושב זוכר את התפילות שנישאו ערב הגרוש וקרעו שערי שמיים.

מכל הדברים הכואבים ,מכל הצלקות שאנו נושאים איתנו עד היום חובה עלינו לשאת איתנו גם את הצער הזה , את הכאב על בית הכנסת שחולל, שהופקר מרצון ונמסר בידיים מושטות לרוצחים טמאים.

מתוך הכאב יבוא התיקון, בתי הכנסת שהוקמו בישובים החדשים הם בוודאי חלק מהתיקון אך התיקון המלא יהיה ביום בו נקים את אותם המבנים במקום שוב, נזכה לראותם שוב בתפארתם, תפקידנו להתפלל ולהשתדל וריבונו של עולם מלך מלכי המלכים בוודאי שומע את תפילותינו.

חבורה של יהודים נאמנים מתכנסת בשקט וענווה מדי שנה גוזרים על עצמם תענית ותפילה ביום זה, כך כבר שלוש עשרה שנים, אנו בנצר חזני יחד עם אנשי גוש קטיף ,קיבלנו על עצמנו לאמץ אותם ואת מנהגם האמיץ ולתת ליום הזה את המקום הראוי לו, לקיים עצרת תפילה ולימוד בהשתתפות אנשי גוש קטיף בכל מקום שהם ובליווי הזמר מתי עראמה בנו של מו"ר הרב יצחק עראמה הי"ד וקוראים לעם ישראל להצטרף אלינו לאירוע החשוב, בח' באלול (19-8) בשעה 18:15 כאן בבית הכנסת החדש בנצר חזני ת"ו.

הזמנה לאירוע

הזמנה לאירועצילום: ללא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן