הדרך של בנט לתיק הביטחון עברה בפרידה משקד

אחרי שנים של ציפייה, בנט קיבל את תיק הביטחון לידיו. מדוע הפעם הוא הצליח לכפות על נתניהו את דרישותיו? הזוגיות עם שקד, שהאטה את צעדיו, לא כובלת אותו יותר. הפרידה שלהם גורמת לו לחזור לעצמו, אך הוא עלול לשלם מחיר יקר

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 10/11/19 12:21 יב בחשון התשפ

הדרך של בנט לתיק הביטחון עברה בפרידה משקד
על מדרגות הרבנות, שקד ובנט, צילום: פלאש 90

נפתלי בנט נמצא קרוב לשבע שנים בזירה הפוליטית, אבל רק בסוף השבוע האחרון קיבל את מבוקשו האמיתי - משרד הביטחון. מה השתנה? למה הפעם הצליח בנט ללכת עד הסוף עם הדרישות שלו? 

בכל השנים האחרונות הוא היה שם עם בת הזוג הפוליטית שלו, איילת שקד. היא הצליחה לרסן אותו, הורידה אותו מהעצים שעליהם עלה - כמו האולטימטום בשנה ושעברה ובסך הכל קירקעה לאדמה - במובן הטוב של המילה. אלמלא הזהירות של שקד הוא כנראה לא היה מצליח לנתב את עצמו במשעולי הקומבינות הפוליטיות, אבל בנט הוא הרפתקן שחי על אקזיטים שמדהימים את הסביבה שלו. במידה מסוימת הזוגיות עם שותפתו לדרך גם הנמיכה אותו. 

שקד ובנט הם כרגע זוג בהליכי פרידה, שנשארים ביחד רק בשביל הילדים. הם כבר מבינים שזה לא כמו פעם. הם לא הפאוור קאפל של הפוליטיקה הישראלית וכבר מזמן הפסיקו להפרות אחד את השנייה. ברגעים האלה של תהליך ההתנתקות הרגשי, פתאום עולים וצפים כל הדברים שפעם היו נראים חינניים בבן הזוג, אבל עכשיו הם רק קשים ומעצבנים. 

שיקול הדעת וההססנות של שקד הפכו למשא כבד על בנט. עכשיו, כשהם כבר לא כמו פעם, הוא מצליח להיחלץ מהם ולחזור לעצמו- ללכת עד הסוף, לעתים עם הראש בקיר. שקד איבדה מכוחה הפוליטי אחרי אין סוף טעויות פוליטיות והמחיר עליהן הוא שחינה ירד גם בעיני בנט. הוא כבר לא מקשיב לה כמו פעם ולא צריך את התמיכה שלה. הוא רוצה משהו ומשיג אותו בלי יותר מידי שאלות.

תיק הביטחון היה בדיונים בין נתניהו ובנט מהרגע שהגוש הימין החליט ללכת ביחד באש ובמים. כשראש הממשלה הציע לו תיקים חלופיים הוא סירב והתחיל לפלרטט עם כחול לבן רק כדי להפחיד את נתניהו. הוא נפגש עם יועז הנדל והקפיד שהתמונה תצא לרשתות החברתיות, והצהיר בפגוש את העיתונות כי הוא משחרר את נתניהו מכל מחויבות אליו ובלבד שתקום ממשלה, ובדרך רמז שגם הוא משוחרר מהמחויבות. כל הדברים הללו הפחידו את נתניהו, והוא מיהר להתמסר אליו ולמנות אותו לשר הביטחון על אפם וחמתם של שרי הליכוד. שקד עמדה מהצד, לא הפריעה, לא קשרה את ידיו  ואפילו עזרה לו מעט.  

איפה בכל זאת רואים ש'שיקול הדעת השקדי' חסר לו? בנט לא קיבל אף הבטחה לטווח ארוך. הוא לא ישוריין בליכוד ובמידה ותקום ממשלה הוא ייאלץ לפרוש מתפקידו. כלומר, הוא יהיה שר הביטחון בטווח של בין שבועיים לחצי שנה, אבל לאחר מכן הוא יישאר לבד עם הטייטל שר הביטחון לשעבר. 

האם זה שווה את זה? בעיניים הבורקות של בנט, שהצליח לקבל את מבוקשו, בוודאי שכן, בעיניים הזהירות של שקד זה מיותר. כך שכנראה הפרידה הרשמית של השניים על מדרגות הרבנות לא רחוקה בכלל.