הבית היהודי לא יכול לצאת לבד מבית האסורים

חברי הכנסת שהכניסו את המפלגה לצרה הזו, לא יכולים להיות אלו שיוציאו אותה משם. רב או קצין? זה לא יעזור. תביאו צעיר או צעירה, משהו משלנו שיעזרו לצאת מהברוך.

חדשות כיפה דב לוי 14/01/19 12:57 ח בשבט התשעט

הבית היהודי לא יכול לצאת לבד מבית האסורים
ישב בכלא, צילום: shutterstock

אין ספק שכל חברי הכנסת המכהנים ברשימת הבית היהודי למדו בבית הספר היסודי ש"אין חבוש מתיר עצמו מבית האסורים". אז למה למען ה', חבורת החבושים המכובדת מתעקשת להוציא את עצמם מהברוך של המפלגה לבד, בלי עזרה מבחוץ?

בואו נדבר על זה רגע, הבית היהודי, עוד מתקופת המפד"ל, דישדשה באזור ה 3-5 מנדטים במשך שנים. עד שנפתלי בנט, מי שלא היה חבוש יחד איתם בבית הפועל המזרחי, בא לסייע להם, ובכך משהו חדש התחיל.

הרי למה בנט הצליח כל כך? בגלל הכריזמה והכסף מהאקזיט? אולי, אבל בטוח שזה לא רק זה. ההצלחה של בנט קרתה כי הגיע מישהו חדש, מרענן, שונה. לא עוד מעיל דובון וסנדלים עם גרביים, אלא סיירת מטכ"ל והייטק. נכנסה שפה חדשה, תקוות חדשות ושאיפות שלא היו מוכרות עד אז, והצבע חזר לפנים, מישהו מבחוץ הושיע את המפלגה.

בנט השלים את הסיבוב שלו על המגזר, פרש למפלגתו החדשה, וחבושי הבית היהודי חוזרים להם, בראש מושפל, אל בית האסורים. בכירי הבית היהודי חזרו לנקודת המוצא - שדר של מעיל דובון וסנדלים עם גרביים.
מתוך המצוקה, הם מנסים להביא שמות מפוצצים כמו הרב ההוא או הקצין הזה.
זה לא יעבוד. תבינו- אתם והשמות שאתם מעלים הם בדיוק אותה גברת, עם אותו סיפור, ובדיוק אותו חוסר עניין ורלוונטיות.
במחילה, אבל אתם לא יכולים להוציא את עצמכם מבית האסורים, אתם הכנסתם את עצמכם לשם. רבנים כבר היו, קצינים כבר שמענו, ודוקטורים פגשנו למכביר. זה פשוט לא עובד.

אם בבית היהודי רוצים לחזור לרלוונטיות, חייבים שם לחשב מסלול מחדש.
מה יחזיר את קולות העוזבים? מה יביא את צעירי המגזר חזרה הביתה? 
ראש שב"כ? רב?
ממש לא.

אנחנו נחזור הביתה כשנראה פה רלוונטיות, שנבחין באמונה במגזר, באנרגיות, חדשנות, ובתקוות חדשות.
איך עושים את זה? דואגים שברשימת הבית היהודי יהיו צעירים, יודעים מה- אפילו צעירות, עם אנרגיות ודם חדש. כאלו שכבר חוו איזה משרד ממשלתי או שתיים כדי שיבינו איך התהליכים עובדים, אך לא נכנסו להרגלים של פוזה פוליטית ואף מורם. 

בעיניי הכי טוב שתבוא משהי רעננה, מהעם, לא קצינה בצה"ל או דוקטורית לפילוסופיה. אחת משלנו, כמונו. שמספיק דתיה כדי להתייעץ עם רבנים, אבל מסוגלת להיות רלוונטית לכל קצוות המגזר. שתהיה עם רצון לשליחות, אך גם עם כאבי בטן על משכנתא, יוקר שכר הלימוד ועל החינוך של הילדים שלנו. שתדאג לכל גבעה בשומרון, אבל לא פחות גם לגבעת שמואל וגבעתיים. 
לו בבית היהודי היו שואלים אותי, הייתי אומר להם שחררו קצת, תרפו. אתם אנשי עשיה אדירים עם ניסיון ורזומה מרגש, אבל אנחנו לא מחפשים רזומה, אנחנו מחפשים תקווה חדשה.

תנו למשהי חדשה להוציא אתכם מבית האסורים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן