בנט, אתה מטאור אמיתי אבל מדוע גנבת את אלוהיי?

הרב יוסף בן שושן צפה בכתבה הנרחבת של לוסי אהריש על נפתלי בנט ויצא ממנה מודאג שאמונתו ומעשיו לא נשענים מספיק על אדני הקודש. לכן הוא מבקש מיו"ר הבית היהודי: חפש מפלגה אחרת לכיבוש כס ראש הממשלה

חדשות כיפה הרב יוסף בן שושן 23/05/18 14:44 ט בסיון התשעח

בנט, אתה מטאור אמיתי אבל מדוע גנבת את אלוהיי?
בנט , צילום: תומר נויברג/פלאש 90

בתגובה לכתבה נפתלי בנט כפי שלא הכרתם מסתבר שהוא באמת מטאור מכוכב אחר שחדר לאטמוספרה שלנו.

אין לי כל ספק בטוהר רצונו של האיש לעשות טוב. ולא מדובר בכזה שבא לחפש ג'וב. הוא באמת לא זקוק לכך. האקזיט שלו שיחרר אותו מדאגת הפרנסה למשך כל חייו ושל זרעו אחריו.

מדובר באדם אידיאליסט שגדל על ערכים מוסריים ואלטרואיסטיים שהחליט, ובצדק רב, להקדיש את חייו בשליחות אידיאליסטית במוקד הכח של השפעה על מהלכי האומה, בפוליטיקה הישראלית. ובאופן לויאלי ודמוקרטי כבש, בקסם אישיותו, את ליבם של מצביעי המפד"ל (ז"ל) שהיו די מרוסקים מוראלית לאחר "הבגידה" של המחנה הלאומי בהם, בעקירת יישובי גוש קטיף, וכך נהיה לראש המפלגה, שתשמש לו כפלטפורמה פוליטית לקידום מטרותיו.

ואין ספק שמאז הופעתו על במת הפוליטיקה, הוא הפך לדמות הימנית המובהקת שהצליחה להרים בגאון את התפיסה הימנית האותנטית, ובתוך כך גם לשחוט כמה פרות קדושות כמו "הקמת מדינה פלסטינית", וכל מיני איוולות  אחרות שהיו מקובלות עד כה בשיח הישראלי.

שאלתי היחידה אליך מר נפתלי בנט: למה גנבת את אלוהיי? 

למה לשם האידיאל הלאומי החילוני, דהיינו חיזוק החוסן הביטחוני, הכלכלי, ואפילו הערכי של מדינת ישראל, ביצעת פוטש לאור השמש, כמובן לפי כללי הדמוקרטיה? למה חורה לך מאוד כשחברי הכנסת הערבים משתמשים בכללי המשחק של הדמוקרטיה, בניגוד לזהותה של מדינת ישראל, הינך מזדעק? והרי עשית והינך ממשיך לעשות בדיוק את אותו הדבר. 

אתה באמת באתה אלינו כמטאור נוצץ מאוד, אך מאטמוספרה אחרת, ופלשת לאטמוספרה של המחנה הפוליטי הדתי-ציוני שהוקם על ידי גדולי ישראל כמו הרב ריינס זצ"ל ודומיו, ובאופן סיסטמתי הינך מרוקן אותו מזהותו ומחליף את ערכיו בערכים אחרים שיתאימו לכח האלקטוראלי הכי רחב (ובהכרח הכי רדוד), כדי לבנות לעצמך פלטפורמה פוליטית חזקה שתקדם אותך לתפקיד הנחשק על ידך, של ראשות הממשלה.

נכון שגם במחנה הזה, היו ויש ויהיו אנשים פחות דתיים מהנורמה ההלכתית שמקימיו קבעו כאושיותיו , אך זה עדיין לא אומר ששליחם הפוליטי בכנסת יוכל להרשות לעצמו ועוד מול המצלמות לרמוס ברגל גסה את כללי ההלכה. הרי גם ראשי ממשלות חילוניים, מאז ומתמיד, הקפידו בשם כבוד האומה וערכיה, על שמירת צביון יהודי מינימלי בהופעות פומביות, כמו אוכל כשר ואי חילול שבת וכודומה.

אז איך אפשר שראש המפלגה הדתית-לאומית יתנהג בניגוד לדת? איך הינך מרשה לעצמך לחבק אישה לא לך מול המצלמות, בשם הנימוס או הנורמות המקובלות בחברה החילונית?

אם אין לך עמידה איתנה בכללי הקודש של תורתנו, לא תהיה לך גם עמידה איתנה ביחס לארץ הקודש. 
אגב, בכתבה, כשהעיתונאית לוסי שאלה אותך: "כשתהיה ראש ממשלה, מה תגיד לנשיא ארצות הברית שיגיד לך שהפלסטינאים צריכים מדינה?" ענית לה: "הצורך הביטחוני של עם ישראל עומד מעל הכל ולא אתקפל".

כלומר היחס שלך לארץ ישראל הינו יחס של ערך ביטחוני ולא ערך קודש ששום נסיבות ביטחוניות או אחרות לא תוכלנה לשנות את ההכרחיות אחיזתנו בה. עיין בבקשה את השורה הראשונה של ספר אורות של מרן הרב קוק זצ"ל שללא עוררין הינו האדריכל של התחייה הלאומית בישראל, ובוודאי שהוא לפחות מורה הדרך האולטימטיבי של התנועה הדתית הלאומית. ומסתבר שלמרות שגדלת בתנועת בני עקיבא, את תורת התנועה טרם הפנמת.

מר בנט, שלא יישמע לא נכון. הנני מאוד מכבד ואף מעריץ את טוהר כוונותיך והתמסרותך הבלתי נלאית למען עם ישראל. אך כבר לימדנו רבי יהודה הלוי, בספר היסוד שלו באמונת ישראל, הכוזרי, שלא די בכוונות טובות, אלא צריך גם את המעשה הנכון.

אז בשם הערכיות שהנך כה דוגל בה, עשה חושבים והסק מסקנות באשר לפלטפורמה שממנה תכבוש את משרד ראש הממשלה.

בברכת האמת והשלום אהבו ובברכת חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלוקנו

הכותב הוא בוגר ישיבת מרכז הרב שהתמודד בעבר על מקום בכנסת מטעם מפלגת "יחד".

 

הרב יוסף בן שושן

הרב יוסף בן שושןצילום: באדיבות המצולם