דנון מאחוריך: התפקיד עליו חולמת יתומת הרב שנרצח

שגריר ישראל באו"ם אירח משלחת ילדים שאיבדו את הוריהם בפיגועי טרור והתעניין בשאיפותיהם לעתיד, "כבן למשפחה שכולה המפגש הזה מרגש במיוחד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/07/18 13:08 כא בתמוז התשעח

דנון מאחוריך: התפקיד עליו חולמת יתומת הרב שנרצח
דנון ויתומות הטרור, צילום: משפחה אחת

שגריר ישראל באו"ם דני דנון אירח השבוע בניו יורק מספר יתומים מישראל שאיבדו את אחד מהוריהם בפיגועי טרור וכששאל את בתו של הרב מיכי מרק הי"ד במה היא רוצה לעסוק בעתיד, הוא קיבל תשובה מעט בלתי צפויה.

"אני רוצה להיות שגרירת ישראל באו"ם, אמרה לדנון אורית מרק בת ה-19 במפגש שאורגן על ידי ארגון "משפחה אחת" (OneFamily), שמסייע לבני המשפחות השכולות ונפגעי טרור.

למרק, ששכלה את אביה בפיגוע ירי לפני כשנתיים סמוך לעתניאל, חברו גם לירז חי בתו של הרב מאיר חי הי"ד שנרצח בדרכו למסיבת יום ההולדת ה-12 של בנו ב-2009, תחיה זאגא בתו של יעקב (קובי) זאגא הי"ד שנרצח בליל שבת בהתנחלות אבני חפץ ב-2004, בעת שיצא מביתו להגן על ששת ילדיו. ועדן דדון שנפצעה קשה מאוד בפיגוע שאירע באוטובוס קו 12 של אגד בסמוך לצומת פת בירושלים באפריל 2016.

"זהו כבוד גדול לפגוש אתכן כאן היום וכבן למשפחה שכולה המפגש הזה מרגש במיוחד", אמר שגריר ישראל באו"ם לנוכחות, "החוזק והאופטימיות שלכן מהווים השראה לכולנו והם תמצית עוצמתו של העם שלנו, אנחנו נמשיך להילחם בטרור גם בארץ וגם בזירה הבינלאומית".

ארגון "משפחה אחת" פועל מזה 17 שנה במטרה לספק מערך תמיכה רחב לקורבנות הטרור ומשפחותיהם, תוך שהוא מלווה את המשפחות למן הרגע הראשון. כיום, פועלים במסגרת הארגון כ-500 מתנדבים וכ-40 אנשי צוות, בשלושה מרכזי סיוע ארציים, שסייעו עד עתה לכ-4,000 משפחות של נפגעי טרור ומשפחות שכולות.

במסגרת פעילותו מלווה ארגון "משפחה אחת" את המשפחות השכולות ומסייע להן בהתמודדות עם האסון והחזרה לחיים, תוך שהוא מפעיל רשת של מרכזי סיוע, ליווי אישי, שיקום נפשי, סדנאות תמיכה למשפחות, סיוע כלכלי ותעסוקתי וייעוץ משפטי.