"דם יהודי אינו הפקר" תגובות כואבות על תקיפת הרב דוידוביץ'

ראש הממשלה נתניהו גינה את מעשה האלימות כלפי הרב הראשי של ארגנטינה וקרא לקהילה הבינלאומית לפעול נגד. חברי כנסת ומועמדים לראשות הממשלה חיזקו את הקהילה היהודית בבואנוס איירס

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/19 10:21 כא באדר א'

"דם יהודי אינו הפקר" תגובות כואבות על תקיפת הרב דוידוביץ'
ראש הממשלה נתניהו. גוש הימין מנצח, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

תגובות קשות וכואבות מכל קצות הקשת הפוליטית, על מעשה האלימות שהתרחש לפנות בוקר כלפי הרב הראשי של ארגנטינה במהלכו הוא ורעייתו נפצעו קשה. 

"אסור לנו לתת לאנטישמיות להרים את ראשה", אמר ראש הממשלה נתנהו ומסר החלמה מהירה לרב ורעייתו, "אני מגנה בתוקף את אירועי האנטישמיות האחרונים, וקורא לקהילה הבינלאומית לפעול נגדה"

יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ' חיזק את ידיה של הקהילה היהודית בבואנוס איירס: "מאחל החלמה מהירה לרב דוידוביץ' ולמשפחתו. על הרשויות בארגנטינה לגלות אפס סובלנות לגילויים של אנטישמיות ולעשות הכל כדי לתפוס את התוקפים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין".

משה יעלון, מראשי מפלגת כחול לבן גינה את המעשה: "ליבנו ותפילותינו עם הרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ׳ ורעייתו שהותקפו בפראות על ידי פורעים אנטישמיים בביתם. 
אנו שולחים מכאן איחולי החלמה מהירה ורפואה שלמה ומחזקים את הקהילה היהודית החשובה בארגנטינה.צריך להיאבק בנחישות באנטישמיות ההולכת ומרימה את ראשה המסוכן והמכוער ברחבי תבל בתקיפות ולדרוש ממנהיגי העולם לפעול למיגורה בדיבור ובמעשה."

בני גנץ, המועמד לראשות הממשלה מטעם "כחול לבן", אמר על רקע תקיפת הרב הראשי של ארגנטינה: "אני מאחל החלמה מהירה לרב הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ׳. אנו ניאבק באנטישמיות המרימה את ראשה בעולם בנחישות. דם יהודי אינו הפקר".

יאיר לפיד, מס' 2 במפלגת כחול לבן הביע צער על המקרה: "נושאים תפילה לשלומו של הרב הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ׳. מדינת ישראל תיאבק באנטישמיות בכל מקום ובכל זמן. דם יהודי לא יהיה הפקר".

ח"כ אלי בן דהן שלח רפואה שלמה לרב דוידוביץ' ורעייתו: "תקיפת הרב דוידוביץ' מזעזעת את הלב ואמורה להדליק נורות אזהרה אדומות לכולנו על הסכנה הגדולה שבאנטישמיות העולמית. מדינת ישראל צריכה לפעול יחד עם ידידותיה בעולם שלא יישנו מקרים כאלו".

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי הגיב לתקרית החמורה: "האנטישמיות האלימה מרימה ראש. איחולי החלמה לרב הראשי של ארגנטינה, גבריאל דוידוביץ' וחיבוק לחברי הקהילה. אנחנו יחד אתכם במאבק באנטישמיות, באגרנטינה, בצרפת או בכל מקום אחר שבו ינסו החשוכים לפגוע בנו".