דיווח: מחלוקת חריפה בין ליברמן לצמרת צה"ל

שר הביטחון הודיע כי ישראל תחריף את תגובתה לטרור העפיפונים, גם במחיר של עימות צבאי, "לא מתכוונים לספוג את זה ולהמשיך בצורה כזאת". בצה"ל חולקים עליו ומנסים להרגיע את השטח, "לא יוצאים למלחמה בגלל עפיפונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/18 07:26 כז בתמוז התשעח

דיווח: מחלוקת חריפה בין ליברמן לצמרת צה"ל
ליברמן ואיזנקוט, צילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

"אני רוצה להבהיר קודם כל לראשי חמאס ברצועת עזה, אף אחד לא נרתע לא מהסלמה ולא מעימות רחב", כך אמר אתמול שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו בישיבת סיעתו ולפי הפרסום הבוקר (שלישי) ב'מעריב' הדברים חשפו מתיחות גדולה בינו לבין ראשי מערכת הביטחון.

העיתונאי בן כספית טען כי שר הביטחון מנסה למשוך לכיוון של תגובות חריפות יותר נגד טרור העפיפונים מעזה, בעוד שראשי צה"ל ויתר כוחות הביטחון מעוניינים להכיל את המשבר בדרום ולמצוא פתרון בדרך שאינה צבאית.

"אנחנו לא מחפשים לא עימותים ולא הרפתקאות צבאיות", אמר ליברמן אך הבהיר כי "בדרך בה חמאס מתנהל הוא פשוט מתדרדר ועלול לשלם את כל המחיר, מחיר הרבה יותר כבד מאשר ב'צוק איתן'. המציאות הזו ששורפים לנו יום-יום חורש טבעי ושדות, ועד עכשיו נשרפו כ-28,000 דונמים שזה פחות או יותר שטחה של עיריית נתניה או עיריית רחובות, אנחנו לא מתכוונים לספוג את זה ולא מתכוונים להמשיך בצורה כזאת".

שדה חיטה שנשרף ליד סעד בעקבות עפיפון תבערה

שדה חיטה שנשרף ליד סעד בעקבות עפיפון תבערהצילום: כרמל הלפרין

לעומת עמדתו הנצית של השר, הדומה מאוד גם לדברים שאמר יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט, בצמרת צה"ל וביתר ארגוני מערכת הביטחון טוענים, כך על פי הפרסום של כספית, כי "לא יוצאים למלחמה בגלל עפיפונים", וכי יש צורך להימנע ממבצע צבאי רחב היקף ובמקביל יש להמשיך במאמצים למציאת פתרונות טכנולוגים לעפיפוני ובלוני התבערה. בטורו כתב העיתונאי כי המחלוקת בין הצדדים הגיעה גם לטונים גבוהים וצורמים.

לשיטתו של ליברמן, דחיית העימות וניסיונות ההכלה של המצב הנוכחי בדרום רק יגבירו את פעולות הטרור של חמאס, ישחקו את ההרתעה הישראלית ובסופו של דבר ישראל תשלם על כך מחיר גבוה בעתיד בדמות פעולה צבאית שניתן היה להימנע ממנה. 

אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההחלטה לסגור את מעבר כרם שלום להעברת סחורות לעזה, זאת בתגובה לטרור העפיפונים ושריפת השדות בעוטף עזה. בעוד שיש מי שסבר כי צעד זה מהווה ביטוי לגישתו של שר הביטחון, בצה"ל פרסמו כי הצעד נעשה על דעת ובהמלצת הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט.

ליברמן מצדו טען כי בעזה "יתחילו להרגיש שזה לא יעבוד בצורה חד-צדדית מן הסוג הזה". וכי "אם מישהו חושב שיוכל לקבל שם הקלות מרחיקות לכת בלי לפתור את סוגיית שבויים ונעדרים, זה לא יקרה".