בנט נגד מערכת הביטחון: "שבויה בתפיסה שלכל בעיה יש פתרון טכנולוגי"

חבר הקבינט מדיני ביטחוני סובר שמעבר לפן הטכנולוגי יש דרך נוספת למגר את טרור העפיפונים, "אני דוגל בהרתעה ובחיכוך מתמיד. רואה הבדל מהותי בין ירי רקטות לשיגור עפיפונים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/07/18 08:36 כה בתמוז התשעח

בנט נגד מערכת הביטחון: "שבויה בתפיסה שלכל בעיה יש פתרון טכנולוגי"
השר בנט, צילום: מירי שמעונוביץ

שר החינוך וחבר הקבינט מדיני ביטחוני, נפתלי בנט, תקף הבוקר (ראשון) את מערכת הביטחון על טיפולה בטרור העפיפונים מרצועת עזה.

"מערכת הביטחון שבויה בתפיסה שלכל בעיה יש פתרון טכנולוגי. עכשיו זה עם עפיפוני נפץ ושריפות", צייץ השר בטוויטר ובהמשך כתב כיצד לדעתו יש למגר איום זה.

לדבריו, הוא "דוגל בהרתעה ובחיכוך מתמיד. מי שמפריח עפיפון או בלון עם חומר נפץ הוא מחבל. אני לא רואה הבדל מהותי בין ירי רקטות לשיגור עפיפונים".

עפיפון תבערה משוגר מעזה

עפיפון תבערה משוגר מעזהצילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

דבריו של בנט הגיעו על רק הצבת מספר סוללות כיפת ברזל נוספות בדרום, בסוף השבוע שעבר, במטרה להתכונן לתרחישי הסלמה באזור מול חמאס.

"צה"ל מצוי במוכנות במספר תרחישים וערוך להגן על אזרחי מדינת ישראל וריבונותה", נאמר בהודעת דובר צה"ל. במשרד הביטחון אף חשפו כי הושלם "בהצלחה ניסוי פיתוח במערכת כיפת ברזל, מתוכנן מראש, שהתקיים בימים האחרונים כחלק מתכנית הפיתוח של מערכת כיפת ברזל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן