כוחות צה"ל עזבו את הכפר שוויכה. המחבל לא נתפס

על פי דיווחים פלסטיניים, כוחות גדולים של צה"ל כיתרו בית בכפר שוויכה, בו לטענתם נמצא המחבל שביצע את הפיגוע באיזור התעשייה ברקן, ורצח את קים לבנגורד וזיו חג'בי לפני כחודש. בהמשך עזבו הכוחות את הבית לאחר שהתברר שהמחבל לא נמצא בו

חדשות כיפה יהונתן קליין 07/11/18 14:16 כט בחשון התשעט

כוחות צה"ל עזבו את הכפר שוויכה. המחבל לא נתפס
הפיגוע באיזור התעשייה ברקן, צילום: דוברות מד"א

עוד עולה מדיווחים פלסטיניים כי צה"ל שינע דחפור הנדסי כבד לכפר שוויכה, סמוך לטולכרם, כחלק מכיתור הבית שבו לפי החשד שוהה המחבל מברקן. עוד דווח כי צלפים ממקומים על הגגות הסמוכים לבית. טיל נורה לעבר הבית, לאחר שקריאות החיילים למחבל להסגיר את עצמו לא נענו. בהמשך דווח כי הכוחות עזבו את הבית לאחר שהתברר כי המחבל איננו נמצא בו.

המחבל, אשרף נעאלווה בן 23, הוא תושב הכפר שוויכה הסמוך לטול כרם. ב-7 באוקטובר הוא רצח את קים לבנגרונד־יחזקאל וזיו חג'בי בפיגוע ירי במפעל "אלון מתכת" באיזור התעשייה ברקן שבשומרון. לאחר הפיגוע צה”ל הטיל מצור על הכפרים שוויכה ובית-ליד שבמחוז טול כרם, ופתח במצוד בעקבות המחבל, שממשיך להעלות חרס.

אמש הפגינו בני משפחותיהם של חג'בי ולבנגרונד במחאה על אי הריסת בית המחבל. בתגובה להפגנה ביטל שר הביטחון ליברמן פגישה שנקבעה לו עמם. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן