ההדלפה ועונשה: ליברמן ביטל פגישה עם משפחות הנרצחים בפיגוע בברקן

שר הביטחון שיגר לבני משפחות חג'בי, לבנגרונד ויחזקאל מכתב ובו הסביר מדוע לא יוכל להיפגש עימם, "לא ניתן לקיים שיח פתוח כשהכל מוקלט, מתועד ומודלף לתקשורת". המשפחות: "שר האי ביטחון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/11/18 12:25 כט בחשון התשעט

ההדלפה ועונשה: ליברמן ביטל פגישה עם משפחות הנרצחים בפיגוע בברקן
שר הבטחון אביגדור ליברמן, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביטל היום (רביעי) את פגישתו המתוכננת עם משפחותיהם של נרצחי הפיגוע בברקן, בתגובה להדלפת שיחה שקיים עוזרו עם אביה של קים לבנגרונד-יחזקאל.

"ביקשתי להיפגש אתכם בנפש חפצה", כתב ליברמן למשפחות חג'בי, יחזקאל ולבנגרונד שיקיריהם נרצחו לפני כחודש בפיגוע הירי הרצחני בשומרון. לדבריו, הוא הזמין "למפגש נציגים בכירים מצה"ל והשב"כ, כדי להציג לכם באופן מעמיק ובלתי אמצעי את מאמצי מערכת הביטחון ללכידת המחבל ולהריסת ביתו".

לצד זה, ציין שר הביטחון את הסיבה לביטול הפגישה כמה שעות לפני המועד שנקבע. "לצערי הרב", הסביר, "כאשר שיחה עם קצין צה"ל בדרגת סגן אלוף, שהתקשר אליכם בהנחייתי, מוקלטת ומודלפת לתקשורת, עם כל הצער וההבנה, לא ניתן לקיים שיח פתוח כשהכל מוקלט, מתועד ומודלף לתקשורת. לפיכך הפגישה שתוכננה להיום לא תתקיים".

אמה של קים ודגן אזוקים לאות מחאה

אמה של קים ותומכים נוספים, אזוקים לאות מחאה בזירת הפיגוע ברקןצילום: רועי חדי

אתמול פורסם בחברת החדשות תמליל שיחה בין עוזרו של שר הביטחון לרפי לבנגרונד, במהלכה שוחחו השניים על צו ההריסה שהוצא למחבל. כשנשאל נציג משרד הביטחון על ידי לבנגרונד מדוע לא ייהרס בית המחבל בשלמותו, ענה לו הקצין כי "גם השר מוגבל בכל מה שקשור לצווי הריסה..". בתגובה הטיח האב השכול האשמות בליברמן ואמר כי "אם הוא נבחר ויש לו אג'נדה, הוא צריך לעמוד בה. אם לא אז שיחזיר את המפתחות".

שר הביטחון לא אהב כאמור את הדלפת השיחה ובהמשך המכתב ניסה להפריך טענות נוספות של המשפחות, לפיהן מאז הפיגוע הוא כלל לא יצר עימן קשר. לטענתו, סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן נפגש עם המשפחות פעמיים בשמו ולבקשתו של השר. בנוסף כתב כי צה"ל והשב"כ "מנהלים מצוד נרחב מאוד אחר המחבל המתועב".

לסיום, הוא ציין כי "הטיפול בהריסת ביתו של המחבל הינו בראש סדר העדיפויות של מערכת הביטחון. הטיפול כמשפחות שכולות נתון לביטוח הלאומי, "אף על פי כן הנחתי לעדכן אתכם בכל התפתחות בחקירה ובהליכים להריסת בית המחבל".

לוחמי צה"ל סורקים אחר רוצח הישראלים

ארכיון: לוחמי צה"ל סורקים אחר רוצח הישראלים בברקןצילום: דובר צה"ל

מהמשפחות השכולות נמסר בתגובה לביטול הפגישה כי "שר הביטחון הכושל, שלא הרס עד כה בית אחד של המחבל או הסייענים, הוא גם שר האי ביטחון שמסרב לפגוש משפחות שכולות, אבל נציגיו בקשר צמוד עם משפחות המחבלים ועורכי דינם המייצגים אותם. אנחנו דורשים מהשר. פגישה או לא פגישה. הריסה מלאה של בית המחבל וסייעניו באופן מיידי".

מנכ"ל 'בצלמו' המלווה את המשפחות השכולות, שי גליק הודה כי השיחה עם עוזרו של ליברמן לא הייתה צריכה להיות מודלפת, אך טען כי לא היה צורך בביטול הפגישה, "אין מילים. אנחנו מסכימים שלא היו צריכים לפרסם את השיחה, אבל זה העונש לאבא שכול, שחייו נהרסו והמחבל עדיין חוגג?

"את מי אתה מעניש כבוד השר, אבא ואמא שכולים? על משפחת המחבל אתם חומלים ועל משפחות הנרצחים אתם ביד קשה?? אנחנו קוראים לכבוד השר לשוב ולהיפגש ולענות מדוע לא נהרס הבית במלואו. ומדוע לא נהרסים בתי הסייענים".