דובר צה"ל על המצב ברצועת עזה: "מוכנים לכל תרחיש"

על רקע טרור העפיפונים בעוטף עזה טען תא"ל מנליס כי "חמאס מורתע מאוד" וכי צה"ל מוכן לכל משימה שתוטל עליו, הרבה יותר מאשר היינו לאורך כל נקודה ב-4 השנים האחרונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/18 17:12 כז בתמוז התשעח

דובר צה"ל על המצב ברצועת עזה: "מוכנים לכל תרחיש"
השר ליברמן מבקר חיילים בעת אימון, צילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, התייחס היום (שלישי) בראיון לרדיו דרום למצב הביטחוני המתוח בדרום ולסיכוי שהמאבק בטרור העפיפונים יעלה מדרגה ויוביל למבצע צבאי רחב היקף.

"אנחנו מחזיקים סל של כלים הגנתיים, התקפיים וטכנולוגיים בשביל להחזיר את תחושת הביטחון", אמר מנליס במלאות 4 שנים למבצע 'צוק איתן'.

לדבריו, "חמאס מורתע מאוד. אנחנו מוכנים למגוון רחב של תרחישים. אנחנו אמנם לא רוצים לרוץ לתרחיש של הסלמה, אבל אנחנו מוכנים אליו, והרבה יותר מוכנים מאשר היינו לאורך כל נקודה ב-4 השנים האחרונות". 

כשנשאל דובר צה"ל האם המוכנות של צה"ל היא גם לכיבוש מלא של רצועת עזה, הוא ענה: "יש לנו מגוון רחב של תכניות שאני מציע לחמאס לא לבחון אותן".

מוקדם יותר פורסם ב'מעריב' כי בין צמרת צה"ל לשר הביטחון אביגדור שוררת מתיחות וחילוקי דעות בנוגע לפיתרון למצב הביטחוני ברצועת עזה. בעוד שליברמן סבור כי יש להחריף את התגובות כלפי חמאס, גם במחיר של הסלמה, בקרב בכירי מערכת הביטחון משוכנעים שעפיפונים הם לא סיבה לצאת לסבב לחימה נוסף.