דב קלמנוביץ': אנשים לא עוזבים את ירושלים בגלל פאב שסגור בשבת

בעוד ירושלים סובלת מהגירה שלילית המשנה לראש עיריית ירושלים מסרב להתרגש. "זה מתחיל בסרטים ואז עובר לתחבורה ציבורית. ירושלים צריכה להיות יהודית ולא כמו לונדון או ניו יורק"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 23/02/16 17:34 יד באדר א'

דב קלמנוביץ': אנשים לא עוזבים את ירושלים בגלל פאב שסגור בשבת
cc by dov kalmanovitz, צילום: cc by dov kalmanovitz

על רקע הנתונים המצביעים על נטישה של ישראלים את ירושלים, ועל רקע בפרסום בכיפה לפיו חברי מועצת העיר של הבית היהודי מאמצים אגנדות חרדיות המובילות לנטישה המונית של הציבור החילוני, אומר סגן ראש העיר דב דב קלמנוביץ' כי אין להתרגש מהטענות על התחרדות של העיר.

"הטנעה של החרד"לות בבית היהודי אינה נכונה. אני בעד הציבור הציוני דתי ששלח אותי, וגם נלחם בחרדים כשצריך להילחם. אני לא חרד"ל, אני דואג למיינסטרים של הציבור הדתי והמיינסטרים לא חושב כמו תנועת התעוררת".

היום פורסים כי ירושלים היא מהערים המובילות בהגירה שלילית מתוכן, השנה בלבד עמדה העיר על מאזן הגירה שלילי של 7,400- תושבים. לדברי קלמנוביץ' הטענות לפיהן צעירים עוזבים את ירושלים בשל סגירת מקומות הבילוי בשבת, מופרחות ואינן נכונות. "לצערי הרב יש עזיבה מהעיר, כמו בכל המקומות בארץ. המצוקה של ירושלים היא בדיור ותעסוקה ולא הסטטוס קוו בשבת. בגלל פאב שסגור בערב שבת אנשים בורחים מהעיר? אין ספק שהדיור והתעסוקה אלו הם המרכיבים העיקריים על פי המחקרים ולא על פי האופי הדתי של ירושלים".

קלמנוביץ' ציין כי הוא פועל במגוון רחב של נושאים, בניגוד ל'התעוררות' שעסוקים, לדבריו, במלחמה על השבת "אנשי התעוררות ואלעד מלכא, לוחמים מלחמה של שבת. זו האג'נדה שלהם. אני לא לוחם רק את מלחמתה של שבת, אני נלחם על כל הנושאים".

לדברי קלמנוביץ' כי חבר מועצת העיר, מלכא, כועס בגלל שהוא פחות פופולרי בכלי התקשורת "על מה כועס אלעד מלכא? כי אני קצת יותר אטרקטיבי ממנו, כי כותבים עליי ואני נמצא בכל מקום. מעבר לזה, אי אפשר לטעון כלפיי שאני לא בעד תרבות בירושלים, הרי יש פריחה אדירה לתרבות היהודית בירושלים".

קלמנוביץ' מבקש להסביר גם את התבטאותו הקודמת בה ייעץ לצעירים המתגוררים בירושלים לבלות בתל אביב, לדבריו "מי שרוצה לבלות, שיסע לתל אביב לבלות ביום שישי בערב. אני חושב שאפשר ללכת לראות סרטים בימי שישי בבוקר ובמוצאי שבת, ובניגוד לחרדים, אני הולך לקולנוע כי הם כלל לא צופים בסרטים. אני לא מבין, למה ביום שבת? מדוע דווקא בירושלים להפר את הסטטוס קוו? זה מתחיל בסרטים ואז עובר לתחבורה ציבורית. ירושלים צריכה להיות יהודית ולא כמו לונדון או ניו יורק".

לסיום הוסיף קלמנוביץ', כי הבית היהודי פועלים נכון בשמירה על האופי הדתי של העיר. "יש מתחם שנקרא סינמה סיטי והוא נמצא ליד בנייני האומה, תנועת התעוררות הגישה מספר פעמים עתירה נגד העירייה בעד פתיחת המקום בשבת, העתירה נדחתה. המקום הזה פורח ומשגשג והבעלים מאוד מרוצים מהמתכונת שבה הוא פועל, אז הירושלמים אוהבים לבלות ויוצאים לבלות. אבל לא בשבת".

בסיעת התעוררות אמרו בתגובה לדברים כי "אנו ממליצים לחבר המועצה קלמנוביץ לעבור גם הוא לעסוק בעיקר לרווחת כלל תושבי העיר. אנו ממליצים לחבר המועצה קלמנוביץ לעבור גם הוא לעסוק בעיקר לרווחת כלל תושבי העיר".