"הבית היהודי הפכה לחלק מהגוש החרדי של ירושלים"

אלעד מלכא, חבר מועצת העיר ירושלים פנה במכתב לשר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, בבקשה למנוע את הפיכתה של ירושלים ל'בני ברק ההררית'. הבית היהודי בתגובה: "יש מי שדואג לשלוח מכתבים ויש מי שדואג לתושבים"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 23/02/16 12:17 יד באדר א'

"הבית היהודי הפכה לחלק מהגוש החרדי של ירושלים"
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"בירושלים, הפכה הבית היהודי לחלק מהגוש החרדי בעיר" כך כתב היום (ג') אלעד מלכא, חבר מועצת העיר ירושלים במכתב ששלח לשר החינוך יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, על יחסי דתיים וחילונים בעיר הבירה.

לדבריו של מלכא, הבית היהודי אמורה לגשר בין דתיים לחילונים, אך במקום זאת, הופכת לחרדית "לפני כמה שנים הפכה המפד"ל לבית יהודי. יומרה לצאת מהבועה המגזרית ולמצוא מכנה משותף רחב יותר עם הציבור שאינו בהכרח שומר מצוות. דווקא בירושלים, עיר עם אוכלוסייה מגוונת, עיר שבה שאלת הצביון עומדת בראש סדר היום הציבורי, ניתן היה לצפות מהבית היהודי לקחת את היומרה הזו צעד אחד קדימה. אך בפועל קורה ההיפך".

מלכא טוען כי הדתיים, יכולים למצוא שפה משותפת עם הציבור החילוני, ולא להכנע ללחץ החרד"לי "בירושלים, הפכה הבית היהודי לחלק מהגוש החרדי בעיר. זה שנלחם למען סגירת מתחם התחנה, זה שמבחינתו אלו שמבינים מדוע לציבור החילוני חשוב שיהיו מרכולים פתוחים בשבתות הם רפורמים. מפלגה שבדיוני התקציב כאשר מדברים על נוער בסיכון, במרכז העיר, במזרח העיר, דרי רחוב, חרדי ודתי לאומי - מתעניינות רק בנושא האחרון".

מלכא אף ציין במכתב כי כאשר מדברים על אירועים לצעירים שחלקם אף פונים לקהל הדתי הרב בעיר, טוענים שלא זה הקהל הדתי אליו הינו מעוניינים לפנות. כאשר קהילה מבקשת לבלות את השבת שלה בצפייה בסרטים אז מקפיאים לה תקציבים.

לאחרונה ציין מלכא, התבטא חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי בעיתונות המקומית כ"מי שמזמין חילונים לגור בירושלים אך לבלות בתל אביב. אמירה שאין פחות מתחשב ומכיל ממנה. אמירה שכל קשר בינה לבין "בית" או "יהודי" הוא מקרי בהחלט".

"אני קורא למפלגת הבית היהודי לחשוב איזו ירושלים היא רוצה - עיר שוקקת תרבות, מפעלי הייטק, תיירים רבים וקהילות עשירות ומפותחות לצעד שיעורי תורה, בתי מדרשות, בתי כנסיות וחיים דתיים ענפים או עיר נטולת חיי חול, כלכלה ותרבות כללית. מעין בני ברק הררית".

מהבית היהודי נמסר בתגובה: "יש מי שדואג לתושבים, ויש מי ששולח מכתבים. סגן ראש עיריית ירושלים ומהבית היהודי דב קלמנוביץ', פועל ללא אות לקדם את העיר ירושלים במגוון תחומים, בינהם תיגבור היחידה לקידום נוער נושר, קיום פסטיבלים ואירועי תרבות. מדובר פה בניסיון לעשות רוח במקום לפעול למען כל התושבים כפי שעושה סיעת הבית היהודי בעיריית ירושלים".