גנץ שובר שתיקה: "אין לישראל משפחת מלוכה"

גנץ, המכוון לראשות הממשלה, החליט לתקוף את נתניהו בנאום פתיחת קמפיין שלו: "שלטון ממושך גורם לשחיתות, ולכן צריך להגביל את כהונת ראש שהממשלה לשתי קדנציות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 28/01/19 21:10 כב בשבט התשעט

גנץ שובר שתיקה: "אין לישראל משפחת מלוכה"
בני גנץ, יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

המועמד לראשות הממשלה, בני גנץ, תוקף את ראש הממשלה נתניהו. נאום פתיחת הקמפיין שלו, שדלף לתקשורת, הוא אומר: "ישראל איננה מלוכה ואין לה משפחת מלוכה. אין לה מלך ואין לה מלכה". 

"זו ממשלה רעה עם שחיתות, שמפלגת את העם", יטען גנץ כנגד הממשלה הנוכחית, "שלטון ממושך גורם לשחיתות, ולכן צריך להגביל את כהונת ראש שהממשלה לשתי קדנציות". 

בהמשך דבריו יתייחס גנץ לתיקי ראש הממשלה ומכריז: "לא אשב בממשלה שכנגד העומד בראשה הוגש כתב אישום". הרמטכ"ל לשעבר הצליח לחמוק מהדילמה הקשה בתעלול ניסוחי כיוון שכתב אישום יוגש רק לאחר שימוע לראש הממשלה,שיתקיים רק לאחר הבחירות. לפני הבחירות מנדלבליט יכול רק להודיע שהוא מתכוון להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע.

לפי הדיווחים האחרונים מסתמן כי משה יעלון יחבור למפלגתו של גנץ. יעלון התנה את הצטרפותו בהתחייבות של גנץ שלא לשבת בממשלה עם נתניהו. גורמים המעורבים במושא ומתן של גנץ מול משה יעלון אומרים: "דרישות יעלון הזויות". 

מחוסן לישראל נמסר בתגובה לפרסום: "בשבוע האחרון הוצעו על ידי גורמים שונים ליו"ר חוסן לישראל מספר נוסחי נאומים. אחת הטיוטות שלא אושרה הגיעה לידיהם של חלק מכלי התקשורת. אזרחי ישראל מוזמנים לצפות בנאום האמתי מחר".