הותקל מימין: התגובות על אמירתו של בני גנץ

אמירתו הפוליטית הראשונה היום של בני גנץ מאז הכריז על כניסתו לחיים הפוליטיים גרמה למערכת הפוליטית לתקוף אותו מימין. "גנץ הוא שמאל", "גנץ שבר שתיקה" ו"נחשף המרצ של השמאל" היו רק חלק מהתגובות

חדשות כיפה גלעד כהן 14/01/19 12:31 ח בשבט התשעט

הותקל מימין: התגובות על אמירתו של בני גנץ
יו"ר הימין החדש נפתלי בנט, צילום: פלאש 90

בחירות 2019: פעילי המטה לתיקון חוק הלאום שהגיעו הבוקר (ב') לביתו של יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל', רא"ל במיל' בני גנץ גרמו לו לדבר. זו בעצם ההתייחסות הפוליטית הראשונה של הרמטכ"ל לשעבר מאז הכריז על כניסתו לחיים הפוליטיים. גנץ אמר "אפעל לתיקון חוק הלאום" והמערכת הפוליטית לא נשארה אדישה ותקפה אותו מימין.

מפלגת "הימין החדש" היו הראשונים להגיב ואמרו: "אמירתו הראשונה של גנץ בפוליטיקה מבהירה - גנץ חבר לשמאל. חוק הלאום הינו הישג היסטורי אשר מחזיר למדינה את אופיה הלאומי, היהודי והציוני מול השחיקה המתמשכת שגרם בג"צ. ‏תכנית גנץ לשינוי חוק הלאום מבהירה את עמדתו״.

אורן חזן

אורן חזן על גנץ: "ויפתח ה' את פי האתון"צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

בליכוד הגיבו לא מעט חברי כנסת ושרים. השר יריב לוין אמר כי "יצא המרצע מן השק ונחשף המרצ האמיתי של מועמד השמאל בני גנץ. חוק הלאום שהעבירה ממשלת הליכוד מעגן את הבסיס הציוני של מדינת ישראל וכל פגיעה בו פירושה פגיעה בהתיישבות היהודית ובזהות היהודית. נמשיך להגן על זהותה של המדינה ולמנוע כל ניסיון לפגוע בחוק הלאום." ח"כ אורן חזן אמר: "ויפתח ה' את פי האתון". נסיך השמאל למד לדבר." 

השר לשעבר גדעון סער אמר: "אם המשפט הראשון שאומר בני גנץ הוא נגד ההישג הכי חשוב של המחנה הלאומי בכנסת היוצאת זה ממקם אותו בדיוק מוחלט : מולו. אני מכבד את עברו הצבאי של גנץ וקצת פחות מתרשם מהבנתו במשפט חוקתי. אין כל סיבה לתקן או לשנות את חוק הלאום"

ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני

חיזקה את דבריו | יו"ר 'התנועה' ציפי לבניצילום: פלאש 90

במפלגת 'התנועה' בראשות ציפי לבני שמנהלת, על פי דיווחים מגעים עם מספר מפלגות לטובת חבירה אפשרית ברכו את גנץ ואמרו: ״מברכים על דברי בני גנץ. התנועה מובילה את המאבק לישראל יהודית וגם דמוקרטית ונחוקק במשותף את חוק יסוד מגילת העצמאות - ישראל היא מדינת העם היהודי שיש בה שיוויון. משימה ראשונה לאחר הבחירות.״.

במפלגת 'מרצ' אמרו: "את חוק הלאום לא צריך לתקן, צריך לבטל. עצם הדיון על נוסח החוק הוא הניצחון האמיתי של הימין שזרק לפח את מגילת העצמאות עבור דיון מפולפל על סעיפי חוק גזעני ומפלה שאין לו מקום בספר החוקים הישראלי."

ממפלגת 'חוסן לישראל' נמסר: הם ירו בגב של אחינו הדרוזים ואנחנו נרפא.