גלעד ארדן ל'כיפה': אני מבין את החשש של נתניהו מסער

השר לביטחון פנים מספר לחדשות כיפה כי הוא חושש שלא יתברג למקום גבוה ברשימה בגלל הליכודניקים החדשים: "הרבה מהם אנשי שמאל שלא מצביעים כלל ליכוד"; שואף להיות שר המשפטים הבא: "לא ייתכן שבג"ץ ינהל את המדינה"; ומספר על החוויות מישיבת נתיב מאיר, שבה למד

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 05/02/19 18:12 ל בשבט התשעט

גלעד ארדן ל'כיפה': אני מבין את החשש של נתניהו מסער
השר גלעד ארדן , צילום: פלאש 90

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מתרוצץ בין הקלפיות בפריירמיז של הליכוד בערים השונות כדי לגייס את הבוחרים להצביע עבורו, ומסביר מי הפריע לקדם מהליכים בממשלה הנוכחית, ומה צפוי בממשלה הבאה ועל המתיחות בצמרת הליכוד: 

"הייתי באשדוד, ראשון לציון, חולון, דרום תל אביב ועכשיו אני בדרך לירושלים. אני צריך להספיק כמה שיותר", ארדן עובד קשה היום כיוון שהוא חושב שמעמדו בסכנה, "זה סימן שאלה מאוד גדול לאיזה מקום ברשימה אצליח להתברג. בעבר היתה קבוצה גדולה של ה'פיגליניים' שניסו להשפיע בפנים על הליכוד, אבל לפחות היו עם אג'נדה ימנית ערכית. היום נכנסו לליכוד ה'ליכודנקים הצעירים' ומסיבות שלא ברורות לי הם החליטו לא לתמוך בי. הרבה מהם אנשי שמאל שלא מצביעים כלל ליכוד, אי אפשר לשכנע אותם או לדבר איתם ולכן אני לא יכול לדעת מה יהיה מצבי". למרות הדברים הללו השר אופטימי: "אני מקווה שלמרות המאמצים שלהם אני אצליח להיכנס לחמישייה הראשונה כמו בארבע השנים האחרונות".

לאחרונה התפרסם כי נתניהו מתערב בבחירת המועמדים וברשימת הליכוד לכנסת ה-21, אולם שמו שר ארדן לא הוזכר בין השמות שלמענם הוא פועל.

למה אתה לא ברשימת המומלצים של ראש הממשלה? 

"אני לא יודע אם הרשימות האלו הן נכונות. בדרך כלל, אם הוא ניסה לעזור בעבר, זה כי היה לו חשש שהם לא ייבחרו, אם הוא לא יתערב לגבי לא היה לו חשש. אני לא עוסק אם הוא תומך בי. יש לנו ותק של 22 שנים ביחד. ברוך ה' שאני לא צריך את העזרה שלו ואני נבחר גם בלעדיו, אך הפעם אני בהחלט בסכנה בגלל הקבוצות הללו וצריך את התמיכה של הבחורים הלאומיים"

השר לביטחון פנים פועל נגד תנועות החרם ה-BDS, ותומך בחקלאים הנפגעים כתוצאה מזה תוקף את ה'ליכודניקים החדשים': "זה מטריד לראות את האנשים של הקבוצה הזו מתבטא בצורה חריפה נגד תנועת הליכוד, וטוענים טענות שקריות"  

איזה שר היתה רוצה להיות בממשלה הבאה?

"קודם אני צריך להיבחר והליכוד צריך להיבחר. במידה ונצליח אני רוצה להיות שר המשפטים או שר החינוך. אני חושב שבשני המשרדים הללו יש הרבה מאוד מה לעשות ושינויים שעוד צריך להוביל. אני משתגע מהבורות שקיימת במערכת החינוך לגבי המסורת. שיהיה חינוך יהודי טוב, כך שתלמיד שיוצא ממערכת החינוך ידע את המסורת והמנהגים של העם היהודי" 

"גם מערכת המשפט חשוב לי לעשות שינויים. נכון, נעשו כמה שינויים על ידי איילת שקד, אבל אנחנו מאוד רחוקים מהאיזון הראוי. עד שלא נפסיק את התערבות של מערכת המשפט בפוליטיקה, נעביר את פסקת ההתגרות ונשנה את שיטת הסניורטי לבחירת נשיא בית המשפט העליון לא ננוח", ומוסיף, "יש הרבה שינויים שצריכים להעשות כדי להחזיר את המצב כך שמי שהעם בוחר בו יוכל לנהל את המדינה ולא בג"ץ ינהל את המדינה".

למה לא קרה בקדנציה הנוכחית?

"היינו תלויים בכחלון שטרפד שינויי חקיקה. אני מקווה שבבחירות הבאות נהיה מספיק גדולים כדי להגיד למפלגות המצטרפות שלא נצרף מפלגה שלא מתחייבת לעקרונות הללו. אי אפשר שהשופטים יתערבו בכל דבר".

ידעו ימים טובים יותר. נתניהו וסער

ידעו ימים טובים יותר. נתניהו וסערצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בצמרת הליכוד מתקיים מאבק איתנים בין גדעון סער לראש הממשלה, כאשר האחרון פועל שהוא לא ייבחר למקום גבוה בליכוד. בעבר פורסם שסער זומם ביחד עם הנשיא ריבלין להפיל את ראש הממשלה. מה עמדך בנושא?

"אני משתדל כל הזמן לדבר על דברים מאחדים. אפילו הפצתי את ההישגים של חברי למרות שאנחנו מתחרים על אותו מקום. מצד שני את מבין את החשש של ראש הממשלה. הוא לא המציא את זה. אני מאמין לו שבאו אליו כמה אנשים ואמרו לו שיש מזימה להפיל אותו. בתקשורת דנים במזימה הזו, שאני לא חושב שהיא קשורה דווקא בגדעון (סער) אבל הגיעו כמה וכמה אנשים לראש הממשלה והביעו את דאגתם".

מעל מערכת הבחירות בליכוד מרחפת עננה כבדה בגלל תיקי ראש הממשלה, וכתב האישום העתידי שהיועץ המשפטי לממשלה עשוי להגיש נגד נתניהו. ארדן טוען שראשי מפלגות שאומרים שלא ישבו עם ראש ממשלה עם כתב אישום עוברים על החוק: "כשכחלון וגנץ אומרים שהם לא ישבו עם ראש ממשלה עם כתב אישום, הם אומרים דבר נגד החוק ונגד רצון הבוחר. העם יודע את הטענות החמורות נגד ראש הממשלה ומכיר את עמדת המשטרה, למרות זאת הוא יצביע לראש הממשלה והליכוד".

השר ארדן מסביר את פרטי המזימה נגד נתניהו: "אחרי הבחירות, פוליטיקאים יגידו לנשיא שהם לא ממליצים על ראש הממשלה כי הוא עם כתב אישום. הם ימליצו על הליכוד אבל רק אם הליכוד יחליף את הראש. המזימה הזו ידועה לראש הממשלה ולכן הוא חושש טוב שגדעון ובית הנשיא הבהירו שאין להם חלק מזה". 

ארדן שיתף אותנו בחוויותיו בישיבת 'נתיב מאיר, בה למד בנעוריו: "לפני הסכמי אוסלו, היינו הולכים בערבי שבתות מבית וגן ועד שער יפו  לטישים ושיעורים ואף אחד לא פחד", ומוסיף, "היינו הולכים בחופשיות וזה היה נותן לשבתות שלי מקום מאוד מיוחד שזכור לי לטובה".