גינוי צונן לפרשת אי השכרת הדירות לחרדים

החשיפה אודות ההתארגנות נגד כניסתם של חסידי חב"ד לשכונות בצפון תל אביב לא הוציאו את המערכת הפוליטית מגדרה. שרקי: "הטלפון שלי מתפוצץ מגינויים . אה, אופס..". זהבה גלאון: "אין השוואה בין רבנים בכירים ליוזמה מכוערת של אזרח פרטי, אבל שרקי צודק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/18 13:47 ד בתשרי התשעט

גינוי צונן לפרשת אי השכרת הדירות לחרדים
אם הם היו ערבים היו מגנים יותר? אילוסטרציה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

הפרסום אודות ההתנגדות להשכרת דירות לחרדים בתל אביב,הוביל היום (ה') לתגובות גינוי מועטות, ומי שחשף את הסיפור אף ציין כי מדובר בהתייחסות שולית ביחס למקרים דומים בעבר שנגעו למגזר הערבי.

"הטלפון שלי מתפוצץ מגינויים נגד היוזמה לא למכור או להשכיר דירות לחרדים בצפון תל אביב. אה, אופס..", צייץ עיתונאי "החדשות" שפרסם את הסיפור, לפיו בצפון תל אביב הוקמו קבוצות וואטסאפ במטרה להתנגד לכניסת תושבים מזרם חב"ד לשכונותיהם.

בציוצו שיתף שרקי פרסום מהעבר בדבר כוונת היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה ויינשטיין, לבחון במישור הפלילי סיפור דומה שאירע בזמנו בדבר קריאת רבנים שלא להשכיר בתים לערבים.

יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון,התייחסה לטענות בציוץ משלה וכתבה כי "אין השוואה בין רבנים בכירים שקוראים לא להשכיר דירות לערבים ליוזמה מכוערת של אזרח פרטי, אבל שרקי צודק. הסיפור הזה ראוי לכל גינוי".

בתנועת נאמני תורה ועבודה גינו גם הם את הפרשה ואמרו כי "אנו חיים במדינה שיש בה שסעים רבים: ספרדים ואשכנזים, ימנים ושמאלנים, דתיים, חרדים וחילונים, יוצאי אתיופיה ורוסיה, יהודים ושאינם יהודים. פתרון בעיות אלו באמצעות הודעה על אי השכרת דירות לציבור מסויים, אינה אלא העמקת השסע. עלינו לשמור על האחדות הפנימית ועל תרבות דיבור והקשבה, להעניק כבוד לכל אדם ולראות אותו בעין טובה".