צפון תל אביב לא לחרדים

תושבי צפון תל אביב נאבקים בחרדים בעיר ודוחקים בבעלי הדירות בשכונה שלא למכור או להשכיר דירות לחב"דניקים

חדשות כיפה מירב כהן 12/09/18 21:04 ג בתשרי התשעט

צפון תל אביב לא לחרדים
צילום: יעקב נומי פלאש 90

בצפון תל אביב מתגבשות קבוצות שפועלות נגד השכרה ומכירת דירות לחבדניקים בשכונות. כך פרסם העיתונאי יאיר שרקי ב'חדשות'. 

שרקי פרסם את ההתכתבויות מתוך אחת הקבוצות הוואטסאפ בעיר שנקראת "פעילות חב"ד בצהלה ובמשתלה". ההתכתבויות חושפות כי תושבי האזור החליטו להאבק נגד השתלבות אנשי חב"ד בשכונה  ופועלים נגדם.  התושבים מציעים להתארגן עי ידי קידום שני נושאים עיקריים, הראשון ליידע כמה שיותר מתושבי השכונה על המהלך לכאורה של חב"ד בשכונה. השנייה לפעול מול מתווכים ובעלי נכנסים שלא ימכרו או ישכירו דירות לפעילי חב"ד. 

תושבי השכנה לא מתנצלים על ההתארגנות נגד אנשי חב"ד ואף מעודדים אותה. כאשר נשאל אחד מתושבי השכונה על מקרה דומה בו לא נמכרו דירות לערבים השיב: "ערבים לא באים לשנות את צביון השכונה. אתה רוצה שיבואו ויאסרו על נסיעה בשבת בשכונה שלך? שיקרעו את החולצה של הבת שלך?"  

בעבר כאשר רבנים יצאו נגד השכרת דירות לערבים הנחה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט,  את אנשי משרדו לבחון האם קיימים היבטים פלילים בגילוי הדעת של הרבנים. 

חיים גורן, יו״ר סיעת ׳מאמינים׳ הבית היהודי בתל אביב הגיב על הידיעה ואמר כי הוא מזועזע מהדברים. ״הזדעזעתי לשמוע בימים האחרונים מתושבים רבים בשכונות בצפון העיר על ההדרה כביכול כנגד יהודים חב"דניקים, שביקשו להזמין את הציבור לשמוע תקיעות שופר והותקפו באמירות מזעזעות ובהן "אל תשכירו להם דירות.. צריך להוקיע אותם מהשכונה.. הם לא שייכים לכאן" ואני אומר היום באופן חד וברור: לא רק שהם שייכים לעיר הזאת – הם הם העיר הזאת. החב"דניקים, הבוכרים מדרום העיר, הצרפתים שהגיעו לעיר בשנים האחרונות ומשמרים את המסורת מבית אביהם וכך כלל הזרמים היהודים בעיר הזאת – הם שייכים לדור המייסדים של העיר ולבניינה."
 
"שוחחתי עם אנשי חב"ד, חיזקתי את ידם ואני מבטיח להם ולכל תושבי העיר שאנחנו נפעל ביתר שאת לקידום היהדות במרחב הציבורי, בבתי הספר במוסדות השונים ובכל מקום בו יהיה ביקוש לכך. נעשה זאת בנועם הליכות ותמיד בהידברות, אבל לא נוותר על יהדותנו, בוודאי שלא בעיר בה ישנם למעלה מ-500 בתי כנסת ועשרות אלפי יהודים מאמינים. אנחנו מאמינים בעיר הזאת ולא ניתן למיעוט קיצוני להכתיב סדר יום אנטי פלורליסטי ואנטי דתי בתל אביב.״ דברי גורן.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן