גידול סרטני נוסף התגלה בגופו של הרב רונצקי

"לצערנו הרב רונצקי מתמודד עם גידול חדש", נכתב בהודעה שהופצה בקרב קבוצות וואטסאפ רבות. בעבר אמר הרב הצבאי הראשי לשעבר ל'כיפה': "שאלו אותי אם אני כועס על הקב"ה ועניתי שאם כבר אז אני כועס על עצמי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/08/17 16:19 ה באלול התשעז

גידול סרטני נוסף התגלה בגופו של הרב רונצקי
הרב אביחי רונצקי, צילום: משה מאירסדורף

הודעה שהופצה בימים האחרונים ובה בקשה להתפלל לרפואתו של הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב אביחי רונצקי, חשפה כי בתקופה האחרונה הוא נאלץ להתמודד עם גידול סרטני נוסף שהתגלה בגופו

"לצערנו הרב רונצקי מתמודד עם גידול חדש. אנא הרבו תפילה עבור הרב אביחי ניסן בן חיה בתוך שאר חולי ישראל", נכתב בהודעה שהופצה בקרב קבוצות רבות בציונות הדתית.

לפני כשנתיים גילה הרב רונצקי כי הוא חולה במחלת הסרטן לאחר שעבר בדיקה שגרתית כתוצאה מרצונו לתרום כליה. בערב חג הפסח האחרון הוא הענייק ראיון מיוחד ל'כיפה' בה הרבה לדבר על מחלתו ועל חשבון הנפש שהיא מובילה אותו אליו.

"שאלו אותי אם אני כועס על הקב"ה ועניתי שאם כבר אז אני כועס על עצמי. אני כועס על עצמי שדברים כאלו שהביאו את השיח של ה' איתי בצורה של מחלה. לכעוס עליו?! מה זה שייך. חז"ל אומרים ש"חייב אדם לברך על הרעה כשם שהוא מברך על הטובה", רב אומר בגמרא נפקא מינה כמו שאומרים שהחיינו בשמחה וטוב לבב גם את הבשורה הרעה צריך לקבל כך. אין הכוונה לשמחה של צהלת הפנים וריקוד אלא תחושה פנימית של ביטחון. שיש השגחה. השגחה בכל צעד ושעל זה לא אומר שיהיה טוב. מי שחושב כך הוא פתי. השגחה זה אומר שמה שקורה איתך זה לא מקרי. אדם שמנותק מעולם האמונה קשה להבין איך הוא חי במציאות שלנו. אם מקרי החיים שבאו אליו באו ב'מקרה' ואם היית עושה אחרת זה היה אחרת, זה פשוט איום, איום ונורא".