ג'יבריל רג'וב אסר על פלסטינים לשחק עם ישראלים

בליגת כדורגל אזורית, שכוללת קבוצות מירושלים וגוש עציון, ניסו לצרף קבוצה פלסטינית. השחקנים התלהבו אך מי שסיכל את היוזמה היה יו"ר ההתאחדות הפלסטינית שאנשי הקבוצה חששו לחייהם במידה ולא יישמעו לו

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/09/17 09:15 ו בתשרי התשעח

ג'יבריל רג'וב אסר על פלסטינים לשחק עם ישראלים
אוסר לשחק עם יהודים. רג'וב, צילום: צילום מסך מיוטיוב

גזענות נוסח התאחדות הכדורגל הפלסטינית: אנשי ליגת כדורגל אזורית מירושלים וסביבתה ביקשו לצרף אליהם קבוצה פלסטינית, אך זאת סירבה מחשש לחיי השחקנים ולאחר שראש ההתאחדדות, ג’יבריל רג’וב, אסר עליהם לשחק עם יהודים.

קרני אלדד ממעריב פרסמה הבוקר (שלישי) בליגה הישראלית "ליגת האריה האדום", משחקות קבוצות מירושלים,, גוש עציון וקריית ארבע. בקרב חלק מאנשיה עלה הרעיון לצרף את קבוצת הכדורגל מהכפר הפלסטיני ואדי ניס שליד אפרת. לדבריהם השחקנים הביעו שמחה מעצם הרעין, אך מהר מאוד הוא נפל מאחר והם לא קיבלו לכך אישור.

אנשי קהקבוצה הפלסטינית, שנחשבת לקבוצת צמרת בליגה של הרשות ואף זכתה בעבר באליפות, הסבירו כי יו"ר התאחדות הכדורגל, ג’יבריל רג’וב, הטיל וטו על כך שהם ישחקו מול יהודים והם סיפרו כי הם חוששים שאם לא ישמעו לו חיי השחקנים יהיו בסכנה.ראש ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל, אסר עליהם לשחק משחקי ידידות עם יהודים, וכי אם ימרו את פיו, קיים חשש לחייהם.

מי שהקימו את את ליגת הכדורגל האזורית הם שני מתיישבים מגוש עציון בשם עודד בלקין ושלמה אריאל. אריאל התאכזב מסירובם של הפלסטינים להצטרף אליהם ואמר כי "המחשבה הזאת ריגשה אותי, וזה תסכל אותי מאוד שלא הצלחתי להוציא את זה לפועל, אף שעדיין לא אמרתי נואש בעניין".

אין זו הפעם הראשונה שרג'וב פועל נגד ישראל. בחודש מאי האחרון הוא ניסה להוביל מהלך להשעייתה של ישראל מהתאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א, יוזמה שסוכלה ונדחתה ברוב קולות בקונגרס שהתקיים בבחריין.

אחד מהדיונים בקונגרס התייחס לדרישת הרשות הפלסטינית שלא לאפשר את משחקיהם של קבוצות ישראליות מעבר לקו הירוק, קבוצות כמו  אליצור עירוני יהודה, הפועל אורנית, הפועל בקעת הירדן, בית"ר עירוני אריאל, בית"ר גבעת זאב ובית"ר מעלה אדומים.