מנכ"ל הבנק הגדול בישראל לשעבר עובר לבית השקעות למטבעות דיגיטליים

אריק פינטו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, מצטרף לבית ההשקעות החדש למטבעות דיגיטליים Hilltop ויכהן כיו"ר דירקטוריון החברה. "אני שמח להצטרף למהפכת המטבעות הדיגיטליים", אמר פינטו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/03/22 16:36 כז באדר ב'

מנכ"ל הבנק הגדול בישראל לשעבר עובר לבית השקעות למטבעות דיגיטליים
אריק פינטו, מינוי חדש, צילום: Hadas Parush/Flash90

בית ההשקעות החדש למטבעות דיגיטליים Hilltop מודיע היום (ד') על הצטרפותו של אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר שיכהן כיו"ר הדירקטוריון ויצטרף לחברה אותה מוביל כיום המנכ"ל עידו דותן. במסגרת תפקידו בהילטופ צפוי פינטו לספק את הידע על שוק הבנקאות המסורתי ולסייע לחברה בגיבוש תוכנית אסטרטגית, התווית מדיניות והנגשת מוצרים פיננסים חדשניים לשוק הישראלי. 

הצטרפותו של פינטו לבית השקעות למטבעות קריפטוגרפים מהווה למעשה חיבור בין עולם הבנקאות המסורתי לעולם הפיננסי המתחדש. מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר מגיע לבית ההשקעות עם ניסיון של למעלה מ-38 שנים בעולם הבנקאות, כאשר בתפקידו האחרון שימש כמנכ"ל בנק הפועלים עד שנת 2019.

במסגרת תפקידיו בבנק הפועלים ניהל פינטו את אגף אשראי קמעונאי ושימש כראש חטיבת האסטרטגיה. פינטו הוביל בין היתר את אפליקציית התשלומים bit שכבשה את השוק ואת הנפקת ישראכרט, שהייתה "הנפקת העשור". פינטו משמש כיו"ר דירקטוריון Abra ובעל חברה פרטית לייעוץ אסטרטגי ופיננסי, כמו כן מכהן כיו״ר המועצה הלאומית לספורט.

בית ההשקעות Hilltop, הקים פלטפורמה ייחודית מסוגה המתאימה לצרכיהם של משקיעים רבים אשר מבקשים להשקיע בתחום ולהעביר את ההשקעות שלהם בין העולמות הדיגיטליים למוסדות הבנקים המסורתיים בצורה מפוקחת, שקופה ומאובטחת. החברה עובדת בשיתוף עם סוכני השקעות ומציעה מסלולי השקעה לטווח ארוך במטבעות ביטקוין, איתריום וכן השקעות בתחומי ה-NFT וה-WEB3. 

אריק פינטו, יו"ר הדירקטוריון הנכנס של Hilltop אמר: "כמי שצבר ידע וניסיון בבנק הגדול בישראל, אני שמח להצטרף למהפכת המטבעות הדיגיטליים. החיבור להילטופ הוא טבעי מבחינתי, שכן העולם הפיננסי צועד קדימה בצעדי ענק ואנחנו יחד איתו. בית השקעות שמאפשר השקעה בטוחה בשיתוף המערכת הבנקאית הוא העתיד ואני גאה להוביל אותו יחד עם הצוות המקצועי של החברה".

"אנחנו מכוונים הכי גבוה שיש, במטרה לנהל מיליארדי שקלים שיכנסו לעולם המטבעות הדיגיטליים בשנים הקרובות ורוצים להיות ה'הפניקס' או ה'מנורה' של העתיד", אמר עידו דותן, המנכ"ל והמייסד של הילטופ.