משרד הבריאות: חולה החצבת נסע ברכבת - הציבור שנחשף מתבקש להתחסן בהקדם

אדם שזוהה כחולה חצבת נסע ברכבת השבוע מתל אביב לבית שמש. משרד הבריאות מבקש מכל מי שנחשף לחולה ללכת ולהתחסן בהקדם, וכן במידה ומופיעים תסמינים לפנות לבירור רפואי ולהמנע ממרחבים ציבוריים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/01/24 13:12 ט בשבט התשפד

משרד הבריאות: חולה החצבת נסע ברכבת - הציבור שנחשף מתבקש להתחסן בהקדם
חיסון לחצבת. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בהמשך להודעת משרד הבריאות מאמש (ה'), התברר בחקירה אפידמיולוגית כי אחד מהחולים שחלה בחצבת נסע ברכבת בתאריך ה- 17 בינואר מתחנת האוניברסיטה לתחנת סבידור מרכז - שעת עליה 12:20, ומתחנת סבידור מרכז לבית שמש - שעת עליה 12:40.

הציבור שנחשף מתבקש להתחסן בהקדם

נוסעים שהיו על רכבות אלו מתבקשים לוודא כי הם מחוסנים בהתאם להמלצות משרד הבריאות: השלמה לשני חיסונים מגיל שנה, במרווח של חודש ביניהן. נוסע שנולד לפני 1957 נחשף לנגיף בילדות ולא צריך להתחסן. ילדים עד גיל 6 יש להשלים את החיסונים בטיפות החלב, ילדים מעל גיל 7 יש להשלים חיסונים דרך שירותי הבריאות לתלמיד ומבוגרים בקופות החולים.

צילום: shutterstock

משרד הבריאות ממליץ לנשים הרות שאינן מחוסנות בשתי מנות ולאנשים הסובלים מדיכוי חיסוני ושהיו על אחת מרכבות אלו - לפנות לרופא/ת המשפחה או למוקדים לרפואה דחופה בכדי לקבל חיסון מונע. במידה ויש צורך בהגעה למרפאה או למיון, יש לתאם הגעה ולהודיע לצוות בעת ההגעה למוסד הרפואי. במידה ומופיעים תסמינים ועד לבירור רפואי יש להימנע משהייה במרחבים ציבוריים כדוגמת קניונים, תחבורה ציבורית וכדומה.