משרד הבריאות מודיע: לראשונה - מקרה חצבת אותר באזור ירושלים

משרד הבריאות הודיע כי התגלו שני מקרי חצבת חדשים - אחד במחוז צפון והשני, לראשונה, באזור ירושלים. בעקבות חקירה אפידמיולוגית שנעשתה על ידי צוותים של משרד הבריאות, נמצא קשר בין כל מקרי התחלואה עד כה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/24 21:03 ח בשבט התשפד | עודכן בתאריך 18/01/24 21:25

משרד הבריאות מודיע: לראשונה - מקרה חצבת אותר באזור ירושלים
אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות הודיע הערב (ה') על שני מקרי תחלואה חדשים בחצבת. הנדבקים: ילד לא מחוסן מהצפון ומבוגר נוסף מאזור ירושלים. בסך הכל עד כה, אומתו שישה מקרי תחלואה במחוז צפון בחודש האחרון ומקרה נוסף באזור ירושלים. בעקבות חקירה אפידמיולוגית שנעשתה על ידי צוותים של משרד הבריאות, נמצא קשר בין כל המקרים.

תסמיני המחלה: חום, הרגשה כללית רעה, נזלת ופריחה

מחלת החצבת היא מחלה נגיפית מדבקת ביותר שמתבטאת בחום, הרגשה כללית רעה, נזלת ופריחה ועלולים להיות לה סיבוכים קשים ואף מסכני חיים. במידה ויש צורך בהגעה למרפאה או למיון, יש לתאם הגעה ולהודיע לצוות בעת ההגעה למוסד הרפואי. במידה ומופיעים תסמינים ועד לבירור רפואי יש להימנע משהייה במרחבים ציבוריים כדוגמת קניונים, תחבורה ציבורית וכדומה.

חיסון לחצבת. אילוסטרציה

חיסון לחצבת. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

חולה החצבת הראשון בישראל - הגיע בטיסה מדובאי

במשרד הבריאות מדגישים את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות כמו חצבת שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. כזכור, בחודש שעבר הודיעו במשרד הבריאות על חולה החצבת הראשון שהתגלה בישראל, שהגיע מטיסה שיצאה מדובאי לישראל. מאז כאמור נדבקו עוד שישה בני אדם במחלה.