עשרות חיילים נדבקו: זה הטפיל שפוגע בלוחמים בעזה

טפיל הלישמניה שגורם למחלת שושנת יריחו המאופיינת בנגעי עור פוגע בחיילים בעזה. עשרות התפנו לבדיקת רופא ובדיקות מעבדה על מנת להבין את היקף ההדבקה. המקור: עקיצות של זבוב החול | דובר צה"ל: נערכו פעילויות מניעה סביבתיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/23 08:08 יט בטבת התשפד

עשרות חיילים נדבקו: זה הטפיל שפוגע בלוחמים בעזה
חייל בגבול עזה, הטפיל שפוגע בחיילים, צילום: Yonatan Sindel,FLASH90

טפיל הלישמניה אשר גורם למחלת העור שושנת יריחו פוגע בימים האחרונים בעשרות חיילים בשטחי הכינוס ובעזה, כך על פי פרסום של מעריב. במסגרת התופעה, עשרות חיילים דיווחו על הידבקות במחלה, שנגמרת כתוצאה מעקיצה של זבוב החול.

חלק מהחיילים נשלחו לבדיקת מעבדה

החיילים שנפגעו הופנו לטיפול רפואי ביחידותיהם ובקרב רופאי עור וחלקם נשלחו לבדיקות מעבדה כשהם מוצאים מהכוח אליו הם משתייכים. בשנים האחרונות נרשמה בארץ עלייה בקרב נדבקי המחלה ונפגעי טפיל הלישמניה, עתה נרשמת עליה בהידבקות החיילים בעזה.

חיילים בעומק הרצועה,

חיילים בעומק הרצועה,, צילום: דובר צה"ל

שושנת יריחו מתאפיינת בנגעים דלקתיים בעור שעלולים להיות כואבים מאוד וכאלה שלא מגלידים במשך זמן רב שיכול להגיע גם למספר שבועות, המחלה עלולה להשאיר צלקות על עור הנדבקים ללא טיפול רפואי מתאים.

הטיפול של צה"ל בבעיה

בדובר צה"ל הגיבו ל"מעריב" ואמרו כי הצבא פועל על מנת למנוע הידבקות במחלה וכי הוסבר לחיילים על תסמיני המחלהץ כמו כן, חולקו ללוחמים תכשירים נוגדי יתושים ובצה"ל מבהירים כי בכל מקום בו נרשמו פגיעות רבות של הטפיל, נערכו פעילויות מניעה סביבתיות.