"אי ספיקה כלייתית": משרד הבריאות מזהיר מפני השימוש בתכשירים

משרד הבריאות פרסם אזהרה מפני שימוש בשורה של מוצרים להחלקת שיער, אשר לא קיבלו את האישורים הנדרשים: "נמצא קשר עם אי ספיקה כלייתית, עלול להזיק לבריאות הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/23 18:53 יג בתשרי התשפד

"אי ספיקה כלייתית": משרד הבריאות מזהיר מפני השימוש בתכשירים
מחליק שיער, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מצריכה ומרכישה של מספר מוצרים להחלקת שיער המכילים חומצה גליאוקסילית ומשווקים ללא אישור ממשרד הבריאות (רישיון תקף או הודעה לפני שיווק). על כן מבקש משרד הבריאות להימנע מלעשות בהם שימוש:

  • "החלקת משי קרטין - Silk keratin Straightening Cream"
  • "רגינול החלקת שיער - "Reginol Hair Treatment"

בנוגע למוצר "Reginol Hair Treatment" (רגינול החלקת שיער), מבירור שערך המשרד עם היצרן פ.ר קולורדיזיין בע"מ שרשום על מוצר זה, עלה כי קיים מוצר שמשווק תחת השם של אותו היצרן שנקרא "רגינול קרם משקם" "REGINOL HAIR TREATMENT", שמאושר לטיפוח, שיקום ועיצוב השיער ואינו משמש להחלקת שיער. אזהרת משרד הבריאות לא נוגעת לתמרוק המאושר.

התכשירים

התכשירים צילום: משרד הבריאות

עלול להזיק לבריאות הציבור

משרד הבריאות מזהיר את הציבור כי שימוש במוצרים שלא קיבלו רישיון משרד הבריאות או שימוש במוצרים שלא על פי תנאי רישיונם עלולים להזיק לבריאות הציבור. יש לבדוק היטב כי התמרוקים בהם נעשה שימוש הם תמרוקים מאושרים בלבד שאינם מכילים חומרים נוספים שהרכבם לא נבדק ובטיחותם לא ידועה.

ניתן לבדוק באתר האינטרנט של משרד הבריאות במאגר התמרוקים את קיומם של רישיונות לתמרוקים ואת מטרת השימוש המאושרת. לבירורים ומידע נוסף ניתן לפנות למוקד קול הבריאות (5400*).