החשש התממש: ההאקרים שפרצו לבית החולים התחילו לפרסם מסמכים

לאחר המתקפה על מחשבי בית החולים מעייני הישועה ואיומי ההאקרים כי ידליפו מידע אישי של מטופלים, ייתכן והאיום מומש | ברשות הפרטיות הזהירו מראש: "אסור לעשות שימוש במידע אישי רפואי של מטופלים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/09/23 07:59 כא באלול התשפג

החשש התממש: ההאקרים שפרצו לבית החולים התחילו לפרסם מסמכים
בית חולים מעייני הישועה, האיום מומש, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

לאחר הפריצה למחשבי בית החולים מעייני הישועה בחודש שעבר, עלה החשש מדליפת מסמכים אישיים של מטופלים ובהם גם מידע רפואי רגיש של דמויות ציבוריות בכירות. עתה, מפרסמים קבוצת ההאקרים Ragnar Locker מסמך, בו הם טוענים כי בית החולים לא נענה לפניותיהם. ב"ישראל היום" פורסם כי הקבוצה הצהירה כי תתחיל לפרסם מידע על מטופלים.

ברשות הפרטיות נערכו להדלפת חומרים אישיים

ברשות כבר נערכים למקרה שכזה ובהודעה שהם מפרסמים היום (ג') הם כותבים: "קיימת אינדיקציה של ממש לדלף מידע מבית החולים מעייני הישועה. בהמשך לכך, ונוכח פוטנציאל פרסום מידע אישי רגיש של מטופלים, מבהירה הרשות כי קיים איסור לעשות שימוש במידע אישי רפואי של מטופלים, לרבות עצם העתקתו, הפצתו, פרסומו, העברתו לאחר, עיבודו, אגירתו במאגרי מידע אחרים וכיו"ב".

בית החולים מעייני הישועה, חשד לדליפת חומר אישי

בית החולים מעייני הישועה, חשד לדליפת חומר אישי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

צו איסור הפרסום

בצו איסור הפרסום שפרסמה המשטרה בסוף חודש אוגוסט בנוגע לפרשה, נכתב: "הצו אוסר פרסום של כל פרט מפרטי החקירה, כל מידע, לרבות מידע אישי או רפואי שניטל שלא כדין מבית החולים או משרתים ומחשבים המאחסנים מידע שלבית החולים או של מטופלים בהווה או בעבר בבית החולים ולרבות כל מידע על זהות המטופלים והאנשים שלגביהם ניטל המידע, בין במישרין ובין בעקיפין".