משרד הבריאות מזהיר: אל תשתמשו בתכשירים האלה

משרד הבריאות פרסם אזהרה מפני שימוש בשורה של מוצרים להחלקת שיער, אשר לא קיבלו את האישורים הנדרשים: "עלול להזיק לבריאות הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/23 16:49 כ באלול התשפג

משרד הבריאות מזהיר: אל תשתמשו בתכשירים האלה
מחליק שיער, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מצריכה ומרכישה של מספר מוצרים להחלקת שיער שמשווקים ללא אישור ממשרד הבריאות (רישיון תקף או הודעה לפני שיווק). על כן מבקש משרד הבריאות להימנע מלעשות בהם שימוש:

  • "DF מינרל - HAIR STRAIGHTENER DF MINERAL"
  • "24 קראט" - " 24 KARAT JAPANESE & KERATIN TREATMENT"
  • "אמריקן סילק" - AMERICAN SILK""
  • "החלקת הרמוסו" - "HERMOSO COLLAGEN SRAIGHTENING"

בנוגע להחלקה בשם "DF מינרל - HAIR STRAIGHTENER DF MINERAL", במענה לפניית משרד הבריאות לחברת "פרוביוטי קוסמטיק בע"מ" הרשומה כיצרנית על המוצר, השיבה החברה כי התמרוק שלגביו מפורסמת ההודעה לא יוצר על ידה וכי הגישה למשטרה תלונה על כך.

התכשירים

התכשירים צילום: משרד הבריאות

עלול להזיק לבריאות הציבור

משרד הבריאות מזהיר את הציבור כי שימוש במוצרים שלא קיבלו רישיון משרד הבריאות או שימוש במוצרים שלא על פי תנאי רישיונם עלול להזיק לבריאות הציבור. יש לבדוק היטב כי התמרוקים בהם נעשה שימוש הינם תמרוקים מאושרים בלבד שאינם מכילים חומרים נוספים שהרכבם לא נבדק ובטיחותם לא ידועה.

ניתן לבדוק באתר האינטרנט של משרד הבריאות במאגר התמרוקים את קיומם של רישיונות לתמרוקים ואת מטרת השימוש המאושרת, מצ"ב קישור למאגר התמרוקים. כמו כן, ניתן לבדוק האם התקבלה הודעה לפני שיווק במאגר. לבירורים ומידע נוסף ניתן לפנות למוקד קול הבריאות (5400*).