בבתי החולים מתנגדים להנחיית משרד הבריאות: בזבוז כח אדם ומשאבים

אחרי הנחיית משרד הבריאות לבצע בדיקת קורונה לכל המטופלים שמתקבלים לאשפוז במחלקות הפנימיות, איגוד מנהלי בתי החולים הממשלתיים צפוי לשגר מכתב בנושא למשרד: "אין היגיון בהנחיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/23 09:48 יט באלול התשפג

בבתי החולים מתנגדים להנחיית משרד הבריאות: בזבוז כח אדם ומשאבים
אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במכתב שנשלח אתמול (ב') למנהלי בתי החולים, מבקש משרד הבריאות לבצע בשלושת השבועות הקרובים בדיקת PCR לכל המטופלים שמתקבלים לאשפוז במחלקות הפנימיות, זאת כדי למדוד באופן מדויק יותר את היקף התחלואה מקורונה. בבתי החולים מתנגדים להנחיה ואמרים כי "אין היגיון לבדוק את כל המטופלים".

בזבוז של כוח אדם ומשאבים

על פרסום של נוב ראובני הבוקר (ג') ב"כאן חדשות", מנהלי בתי החולים הממשלתיים מביעים התנגדות להנחיית משרד הבריאות ואיגוד מנהלי בתי החולים הממשלתיים צפוי לשגר מכתב בנושא למשרד הבריאות. לטענתם "אין היגיון לבדוק את כל המאושפזים" וכי מדובר בבזבוז של כוח אדם ומשאבים.

בית חולים תל השומר, נתניהו נשאר לבדיקות

בית חולים תל השומר | צילום: Omer Fichman/FLASH90

עם זאת, למרות ההנחיה, במשרד הבריאות הבהירו כי אין בשלב זה שינוי בהנחיות לציבור: "המשרד ממשיך לנטר את מצב התחלואה ויעדכן את הנחיותיו לפי הצורך".

משרד הבריאות: נערכים למתן חיסונים בחורף הקרוב

נזכיר כי בשבוע שעבר דווח כי בעקבות עלייה במספר חולי הקורונה בישראל בתקופה האחרונה. בהמשך ההודעה אושר דבר העלייה, ונכתב כי המשרד נערך לקראת מתן חיסונים חדשים בחורף הקרוב. "המשרד עוקב כל העת אחר מגמות התחלואה ווריאנטים של הקורונה, ונכון לרגע זה, ניכרת בישראל עליה מתונה במספר המאושפזים. גם בישראל וגם בעולם יש מס׳ וראינטים שגורמים לתחלואה. המשרד נערך למתן חיסונים ייעודיים בחורף הקרוב כנגד תתי הזנים החדשים".