הקורונה חוזרת? ההנחיה של משרד הבריאות לבתי החולים

משרד הבריאות מנחה את בתי החולים לערוך בדיקת קורונה לכל המתאשפזים במחלקות הפנימיות, ומודיע כי החל להיערך למתן חיסונים בחורף. לצד זאת, במשרד מבהירים: "בשלב זה אין שינוי בהנחיות לציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/23 21:31 יח באלול התשפג

הקורונה חוזרת? ההנחיה של משרד הבריאות לבתי החולים
בית חולים. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

במכתב שנשלח היום (ב') למנהלי בתי החולים, מבקש משרד הבריאות לבצע בשלושת השבועות הקרובים בדיקת PCR לכל המטופלים שמתקבלים לאשפוז במחלקות הפנימיות, זאת כדי למדוד באופן מדויק יותר את היקף התחלואה מקורונה. עם זאת, במשרד הבהירו כי אין בשלב זה שינוי בהנחיות לציבור: "המשרד ממשיך לנטר את מצב התחלואה ויעדכן את הנחיותיו לפי הצורך".

משרד הבריאות: נערכים למתן חיסונים בחורף הקרוב

לצד הבהרת משרד הבריאות, בהמשך ההודעה אושר כי זוהתה עלייה בתחלואה ואף נכתב כי המשרד נערך לקראת מתן חיסונים חדשים בחורף הקרוב. "המשרד עוקב כל העת אחר מגמות התחלואה ווריאנטים של הקורונה, ונכון לרגע זה, ניכרת בישראל עליה מתונה במספר המאושפזים. גם בישראל וגם בעולם יש מס׳ וראינטים שגורמים לתחלואה. המשרד נערך למתן חיסונים ייעודיים בחורף הקרוב כנגד תתי הזנים החדשים".

בעקבות העלייה בחולי הקורונה - מחסור במנות פלסמה

בשבוע שעבר דווח כי בעקבות עלייה במספר חולי הקורונה בישראל בתקופה האחרונה, ולנוכח העובדה כי אין בנמצא היום טיפול יעיל לחולים מדוכאי חיסון הסובלים ממחלת קורונה ממושכת - גברה באופן משמעותי הדרישה לאספקת מנות פלסמה ממחלימים לצורך טיפול והצלת חייהם של חולי קורונה במצבים מורכבים.

בואו לתרום! תרומת דם.

תרומת דם., צילום: Yossi Aloni/Flash90

בשל המחסור ברכיב הפלסמה והעלייה בכמות החולים, פנו במשרד הבריאות ובשירותי הדם של מד"א, וביקשו מגברים ומנשים שלא היו בהריון וחלו בקורונה ב-3 החודשים האחרונים לתרום פלסמה ולסייע לבתי החולים ושירותי הדם של מד"א להציל חיים.