נגמרה השביתה: בית הדין הורה לרופאים לחזור לעבודה מיידית

בית הדין לעבודה דחה את טענות ההסתדרות הרפואית והורה לצוותים הרפואיים לחזור מיידית לעבודה, זאת לאחר השביתה עליה הכריזו. "שביתה בת 24 שעות במתכונתה הנוכחית, פוגעת במטופלים" קבעו השופטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/23 15:23 ז באב התשפג

נגמרה השביתה: בית הדין הורה לרופאים לחזור לעבודה מיידית
מחאת הרופאים נגד הרפורמה המשפטית, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

 

ההסתדרות הרפואית (הר"י) פתחה הבוקר (ג') בשביתה על רקע פוליטי, כמחאה על חקיקת חוק צמצום עילת הסבירות אמש. על אף שההסתדרות מייצגת את כלל הרופאים במערך הרפואה הציבורי בארץ, השביתה החלה כאשר ישנם מאות רופאים שמתנגדים למהלך וטוענים כי אין לערב פוליטיקה ורפואה. 

בתגובה לכך, הוגשה לבית הדין לעבודה בקשה לצו מניעה נגד השביתה בעתירה נכתב כי השביתה, "עלולה לגרום לשיבושים משמעותיים בעבודת בתיה"ח הממשלתיים, ולפגיעה בלתי מידתית במטופלים הנדרשים לטיפולים שנקבעו זמן רב מראש וללא כל התראה מספקת שתאפשר התארגנות".ֿ

בית הדין הכריע: השביתה תופסק מיידית

בתוך כך, בתום דיון שנמשך שעות ארוכות, בית הדין לעבודה הורה על הפסקת שביתת ההסתדרות הרפואית וחזרה מיידית לפעילות. "אנחנו סבורים ששביתה בת שעתיים היא לגיטימית ויש בה כדי לממש את זכות המחאה, אולם לא מעבר לכך" הודיעו. עוד טענו השופטים כי שביתה בת 24 שעות, "פוגעת במאות מטופלים וחולים אשר ממתינים לטיפולים רפואיים חודשים רבים". 

צילום: מתוך החלטת השופטת

טיפולים בוטלו: השירותים שלא היו זמינים

השירותים שלא היו זמינים לציבור בשל השביתה, כללו: מרפאות וטיפולי יום פסיכאטרים, טיפת חלב, רופאי קופות החולים וכללית בפרט, מרפאות חוץ, ניתוחים שנקבעו מראש ורופאים במחלקות שונות. שירותי הרפואה שימשכו כרגיל, כוללים בין השאר טיפול נמרץ, חדרי לידה, חדרי מיון, דיאליזה, טיפולי יום, אשפוז יום פסיכאטרי, וטיפולים אונקולוגיים.