ההסתדרות הודיעה: הרופאים ישבתו בכל הארץ - מלבד בעיר אחת

פרופסור ציון חגי הודיע כי הרופאים ישביתו את מערך הרפואה הציבורית במחאה על חקיקת ביטול עילת הסבירות | "השלכות קשות על מערכת הבריאות, על המטופלים ועל הרופאים"

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 24/07/23 21:21 ו באב התשפג

ההסתדרות הודיעה: הרופאים ישבתו בכל הארץ - מלבד בעיר אחת
רופאים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית, צילום: Gili Yaari /Flash90

חוק צמצום עילת הסבירות עבר בכנסת, והמדינה סוערת. בתוך כך, לאחר שביתה בת מספר שעות בשבוע שעבר, ועל אף התנגדותם הנחרצת של מאות רופאים לעירוב הפוליטיקה ברפואה, יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופסור ציון חגי, יצא בהצהרה הערב (ב')  בה הודיע כי הארגון יצא לשביתה החל ממחר בבוקר. השביתה תחול בכל הארץ - מלבד בירושלים.

"זהו יום קשה למדינת ישראל ולעם ישראל. יום שבו היד המושטת להידברות נותרה באוויר ומולה חגיגות ניצחון שמסמלות יותר מכל מלחמה שיש בה רק מפסידים", טען פרופסור חגי. "הר"י חזרה והתריעה בפני כל, כי לנוסח קיצוני של התיקון לחוק יסוד השפיטה בקשר לביטול עילת הסבירות תהיינה השלכות קשות על מערכת הבריאות, על המטופלים ועל הרופאים".

"בצער רב, אנו נאלצים להודיע על שביתה"

פרופ' חגי טען כי הר"י דרשה במסגרת ניסיונות הפשרה, יוסכם כי עילת הסבירות תמשיך לחול על החלטות מקצועיות ועל מינויים מקצועיים שנמצאים בסמכותו של שר הבריאות, כיוון שהניסיונות להגיע להסכמות בין הצדדים לא צלחו - דרישתו לא נענתה. "על רקע הדברים האמורים, ובצער רב, אנו נאלצים להודיע על שביתה כללית במערכת הבריאות שתחל כבר מחר, יום שלישי".

"נדהמנו לקבל היום דיווחים מוועידת הר"י על הפיכת הוועידה לקרדום פוליטי לחפור בו"

"נדהמנו לקבל היום דיווחים מוועידת הר"י על הפיכת הוועידה לקרדום פוליטי לחפור בו" צילום: pixabay

למרות זאת, ההסתדרות הרפואית ציינה כי המרכזים הרפואיים והמרפאות בירושלים יוחרגו מהשביתה, לאור ריבוי אירועי המחאה בבירה. פרטים נוספים על השביתה ומתכונתה ימסרו בהמשך. 

"יש קבוצה מאוד גדולה של רופאים שקוראת להסתדרות לא להצטרף למאבק הפוליטי"

בריאיון ל- "חדשות כיפה" לפני כשבועיים, ד"ר רוני טורטן המתנגד לשביתה אמר כי, "ההסתדרות הרפואית היא בהגדרה ארגון א-פוליטי. תפקידה לייצג את צרכי הרפואה במדינת ישראל ואת כלל הרופאים החברים בארגון ולא רק חלק מהם שיש להם דעות פוליטיות מסוימות", עוד אמר: "יש קבוצה מאוד גדולה של רופאים, לא פחות גדולה מאותה קבוצה שקוראת להסתדרות הרפואית לשבות על מנת לעצור את החקיקה, שקוראת להסתדרות הרפואית לא להצטרף למאבק הפוליטי על הרפורמה המשפטית".