עכשיו זה רשמי: הממתיק המלאכותי הוכרז כמסרטן

ארגון הבריאות העולמי הכריז כי הממתיק המלאכותי, "אספרטיים" הוכר רשמית כמסרטן | מנהל תזונתי בארגון הבריאות העולמי מזהיר: "צריכה מזדמנת של הממתיק מהווה סיכון לרוב הצרכנים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 14/07/23 09:26 כה בתמוז התשפג

עכשיו זה רשמי: הממתיק המלאכותי הוכרז כמסרטן
צילום: shutterstock

מכה לאוהבי קולה זירו: ארגון הבריאות העולמי הכריז היום (ו') כי הממתיק "אספרטיים" הוכר רשמית כמסרטן. באספרטיים נעשה שימוש בכל מוצרי חברת "קוקה קולה" הדיאטתיים, דיאט וזירו, בשתייה מתוקה, יוגורטים ומסטיקים נטולי סוכר, ובממתקים אחרים.

בתוך כך, מנהל התזונתי בארגון הבריאות העולמי, ד"ר פרנצ'סקו ברנקה המליץ לצרכנים לצרוך במתינות ממתיק מלאכותי זה, והבהיר שהציבור לא אמור להיות מודאג מההגדרה החדשה שהוכרזה עבור אספרטיים. "הממצאים לא מראים כי צריכה מזדמנת של אספרטיים מהווה סיכון לרוב הצרכנים מדובר בעיקר בהנפת דגל אדום בכל הנוגע לממתיקים המלאכותיים", אמר המנהל התזונתי במשרד הבריאות העולמי.

משרד הבריאות: "נלמד את הדו"ח ומסקנותיו ונפעל ככל שיידרש"

בעקבות הדיווח לפני כשבועיים כי סוכנות המחקר הבינלאומית לסרטן (IARC) של ארגון הבריאות העולמי יכריזו על אספרטיים, ממתיק מלאכותי, כרכיב שעלול לגרום לסרטן,במשרד הבריאות הדגישו כי הדו"ח המלא ומסקנותיו יתפרסם בימים הקרובים.

צילום: פלאש 90. נתי שוחט

ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות ילמד את הדו"ח ומסקנותיו ויפעל ככל שיידרש. משרד הבריאות מזכיר וממליץ כי הדרך הטובה לשמור על בריאות ולהימנע מסיכונים מיותרים, היא להימנע לחלוטין ממשקאות ממותקים, בסוכר או בממתיקים מלאכותיים, ולהימנע ממזון מעובד".