מכה לאוהבי קולה זירו: ההכרזה הדרמטית של ארגון הבריאות העולמי

ארגון הבריאות העולמי יודיע במהלך חודש יולי כי הממתיק "אפסרטיים", בו נעשה שימוש נרחב בתעשיית השתייה המתוקה ובמשקאות הדיאטטיים של קוקה קולה, יוכר רשמית כמסרטן

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/23 11:31 י בתמוז התשפג

מכה לאוהבי קולה זירו: ההכרזה הדרמטית של ארגון הבריאות העולמי
קוקה קולה זירו, צילום: shutterstock

מכה לאוהבי קולה זירו: ארגון הבריאות העולמי יודיע במהלך חודש יולי כי הממתיק "אספרטיים", שנעשה בו שימוש נרחב בתעשיית השתייה המתוקה ובמשקאות הדיאטתיים של "קוקה קולה", יוכר רשמית כמסרטן. הממתיק מצוי בכל מוצרי חברת "קוקה קולה" הדיאטטיים, דיאט וזירו.

ההודעה הרשמית של הסוכנות הבינלאומית למחקר הסרטן על מסוכנתו של הממתיק צפויה להתפרסם ב-14 ביולי. במקביל להודעה זו, באותו היום צפוי להתפרסם גם המחקר המקביל של ארגון הבריאות העולמי לגבי ה"מינון" הבטוח של צריכת ה"אספרטיים".

משרד הבריאות: "נלמד את הדו"ח ומסקנותיו ונפעל ככל שיידרש"

בעקבות הדיווח כי סוכנות המחקר הבינלאומית לסרטן (IARC) של ארגון הבריאות העולמי צפויה להכריז על אספרטיים, ממתיק מלאכותי שנפוץ במגוון משקאות או מזונות דיאטטיים, כרכיב שעלול לגרום לסרטן, מדגיש משרד הבריאות כי הדו"ח המלא ומסקנותיו טרם פורסמו. הדו"ח צפוי להתפרסם ב-14 ביולי.

ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות ילמד את הדו"ח ומסקנותיו ויפעל ככל שיידרש. משרד הבריאות מזכיר וממליץ כי הדרך הטובה לשמור על בריאות ולהימנע מסיכונים מיותרים, היא להימנע לחלוטין ממשקאות ממותקים, בסוכר או בממתיקים מלאכותיים, ולהימנע ממזון מעובד".

גם לכם מגיע? 98 אלף איש יקבלו פיצוי מקוקה-קולה

נזכיר כי קוקה קולה הודיעה בשבוע שעבר כי תחלק פיצויים בסך 7.7 מיליון שקלים לכ-98 אלף אנשים בישראל, לאחר שהושגה פשרה במסגרת גישור בתביעה ייצוגית שהגישו משרד עורכי הדין שנפ שמילוביץ' ושות'. לפי התביעה, החברה שלחה לקבוצה גדולה של נמענים הודעות פרסומיות בניגוד לחוק התקשורת. 

מפעלי קוקה קולה

מפעלי קוקה קולה צילום: CC BY-SA 4.0 ויקיפדיה

החברה מפעילה אפליקציית הטבות ומבצעים, שהנרשמים אליה יכולים להגדיר מראש האם הם מעוניינים בקבלת תוכן פרסומי. בדצמבר 2021 בעקבות עדכון באפליקציה, נוצרה תקלה במנגנון שליחת ההודעות  שגרם לכך שכלל הרשומים באפליקציה קיבלו הודעות שיווקיות ופרסומות לטלפון הנייד. 1,438,456 נשלחו ל-98 אלף לקוחות. לפיצוי זכאים כל מי שנרשם לאפליקציה בדצמבר 2021 ועד תיקון התקלה באפריל 2022, וקיבל ממנה פרסומות בהודעות לנייד.