סופו של עידן: חובת הבידוד למאומתים לקורונה תבוטל

משרד הבריאות עדכן כי תוקף צו חובת הבידוד לא הוארך והחל מיום שני בחצות, אין חובת בידוד בצו למי שאומת לקורונה | עם זאת במשרד קראו לקבוצות סיכון להקפיד כל הכללים חשוב להמשיך לנהוג באחריות

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 09:51 כג באייר התשפג

סופו של עידן: חובת הבידוד למאומתים לקורונה תבוטל
מחלקת קורונה , צילום: David Cohen/Flash90

סופו של עידן: שבועיים לאחר שנסגרה מחלקת הקורונה הייעודית האחרונה בישראל במרכז הרפואי הרצוג , משרד הבריאות עדכן הבוקר (א') כי תוקף צו חובת הבידוד לא הוארך והחל מיום שני בחצות, אין חובת בידוד בצו למי שאומת לקורונה. 

עם זאת, משרד הבריאות מזכיר כי הקורונה נותרה מחלה מדבקת ועלולה להיות מסכנת חיים לקבוצות סיכון וקראו להקפיד כל הכללים חשוב להמשיך לנהוג באחריות: 

  • מי שאינו חש בטוב - מומלץ שייבדק וימנע ממגע עם אנשים אחרים עד חלוף התסמינים. 
  • מי שנמצא מאומת לקורונה- חשוב לשמור על בידוד בבית עד חלוף התסמינים. במידה ויש צורך לצאת - להימנע מקהל ולהשתמש במסיכה. 
  • מומלץ להתחסן על פי הנחיות המשרד, בעיקר למי שנכלל בקבוצות סיכון.
מתווה בידודים חדש במערכת החינוך

 צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"צוות בית החולים נמתח במהלך גלי ההדבקה עד הקצה"

כאמור, לפני כשבועיים נסגרה מחלקת הקורונה הייעודית האחרונה בישראל במרכז הרפואי הרצוג . בהודעת משרד הבריאות על סגירת המחלקה נכתב: "מחלקת הקורונה בהרצוג עבור חולים בינוניים-קשים היא הראשונה שנפתחה עם פרוץ הקורונה, פעלה ברצף לאורך כל תקופת הקורונה והאחרונה - להיסגר".

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ד"ר קובי חביב, מנהל המרכז הרפואי הרצוג, ציין כי המרכז אותו הוא מנהל היה היחיד בארד שעבד וטיפל ברציפות בחולי הקורונה. "צוות בית החולים נמתח במהלך גלי ההדבקה עד הקצה. הסטנו כוח אדם מהמחלקות השגרתיות, כדי לתגבר את הטיפול בחולי הקורונה. קרוב לשלוש שנים התנהלנו בשיטת אקורדיון, עם הסטת כוח אדם רפואי ופארא-רפואי בין המחלקות, לפי הצורך".