"נזק עצום": נער בן 16 במצב קשה בגלל שימוש בסיגריות אלקטרוניות

נער בן 16 אושפז בבית החולים שניידר ומחובר לאקמו עם קריסה של הריאות לאחר שהשתמש בסיגריות אלקטרוניות: "קוראים לכל ההורים, מנעו את המקרה הבא"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/04/23 13:34 כב בניסן התשפג

"נזק עצום": נער בן 16 במצב קשה בגלל שימוש בסיגריות אלקטרוניות
צילום: דוברות שניידר

נער בן 16 אושפז היום (ה') במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח תקווה, לאחר שימוש בסיגריות אלקטרוניות. הנער הועבר מבית החולים קפלן, במצב של קריסת ריאות. הנער נמצא בהכרה והוא מחובר לאקמו.

מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, פרופ' עובדי דגן, קרא כי על ההורים לקחת אחריות כדי למנוע את המקרה הבא. "הנער התקבל ליחידה לטיפול נמרץ לב במצב קשה מאד כשריאותיו אינן מתפקדות, והוא זקוק לתמיכה מלאה של מכשיר אקמו. אנו מטפלים בו ומקווים מאד לשיפור במצבו בימים הקרובים. הנזק שנגרם, ככל הנראה, מעישון של הסיגריות האלקטרוניות הוא נזק עצום. אנו קוראים לכל ההורים, מנעו את המקרה הבא".

המס אושר - אך נמוך מהמתוכנן. סיגריה אלקטרונית, אילוסטרציה

המס אושר - אך נמוך מהמתוכנן. סיגריה אלקטרונית, אילוסטרציה צילום: shutterstock

"קוראת לבני הנוער ולהורים להיות עירניים וממליצה להתרחק מסיגריות אלקטרוניות"

מומחית בפרמקולוגיה קלינית וטוקסיקולוגיה במרכז שניידר, ד"ר חבצלת ירדן בילבסקי, הוסיפה כי סיגריות אלקטרוניות עלולות לגרום נזק חמור אף יותר מסיגריות רגילות. "בספרות הרפואית קיימים דיווחים רבים על מחלת ריאות משנית לשימוש יתר בסיגריות אלקטרוניות, עד כדי קריסת הריאות".

עוד הוסיפה ואמרה כי בחלק מהמקרים, בחומרי המילוי ישנם חומרים מסוכנים. בחלק מהמקרים חומרי המילוי נרקחים באופן עצמאי עם חומרים מסוכנים שונים, מה שמעלה את הסיכון לנזקים חמורים עוד יותר, ובמקרה הזה - לקריסת ריאות של נער בן 16. אני קוראת לבני הנוער ולהורים להיות עירניים וממליצה להתרחק מסיגריות אלקטרוניות ובוודאי לא להשתמש בחומרים מסוכנים שנרקחים עצמאית".