טרגדיה בסורוקה: מטופל נהרג לאחר ששריפה פרצה בבית החולים

לילה דרמטי בבאר שבע. כוחות כיבוי אש הוזעקו לבית החולים לאחר שאש פרצה באחת המחלקות. מטופל שנלכד בתוך הלהבות נמצא ללא רוח חיים, 25 אנשי צוות ומטופלים פונו מהמקום | החשד: השריפה פרצה מבדל סיגריה שנשכח

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/12/22 08:14 ד בטבת התשפג

טרגדיה בסורוקה: מטופל נהרג לאחר ששריפה פרצה בבית החולים
סורוקה,ההבוקר |, צילום: Flash90

מטופל נהרג בשריפה בבית חולים סורוקה: במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) הבחינו מטופלים ואנשי צוות בעשן כבד ובאש באחת המחלקות הפנימיות בבית החולים. צוותי כיבוי אש שהוזעקו למקום חילצו מתוכו 25 אנשי צוות ומטופלים, אך בסריקות שנערכו מאוחר יותר נמצא מטופל אחד שנשאר לכוד במחלקה הבוערת כשהוא ללא רוח חיים.

צפו במחלקה השרופה בבית החולים:

השריפה פרצה מעישון סיגריות בסמוך למכשירים מחוללי חמצן

על פי מסקנות וסיכום חקירת האירוע של כבאות והצלה ישראל מחוז דרום עולה כי: ״בשניות הראשונות ומיד עם התרחשות האירוע החלו האחיות במחלקה בניסיון כיבוי השריפה בעזרת ציוד כיבוי אש שמפוזר במחלקות ויחד עם צוותי החירום של בית החולים החלו בפינוי של המטופלים השוהים במחלקה. במקביל פעלו מערכות הכיבוי, המתזים, גלאי העשן כמענה ראשוני לכיבוי השריפה המתרחשת במקום ושילוב של לוחמי האש יחד  עם צוות החירום, האחיות ומערכות הכיבוי מנעו אסון כבד".

עוד הוסיפו ואמרו כי "לוחמי האש שהגיעו למקום האירוע תוך דקות ספורות החלו בפעולות לכיבוי השריפה ובו בזמן לחילוץ כלל המאושפזים במחלקה כ-  25 חולים חלקם רתוקים למיטות אשפוז ולבלוני חמצן. לוחמי האש פעלו במקביל לסריקה אחר לכודים נוספים ואוורור המקום מהעשן ועד להשגת שליטה.  צוות חקירות מיוחד שהוקם לבחינת נסיבות האירוע הטרגי מצא כי מוקד השריפה הוא מזרן שהתלקח ככל הנראה כתוצאה מעישון סיגריות בסמוך למכשירים מחוללי חמצן״. 

"לוחמי הכיבוי וההצלה מנעו אסון כבד יותר"

ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי, כללית: "השילוב של התגובה המהירה של אנשי הצוות במחלקה ושל צוותי החירום בסורוקה, יחד עם לוחמי הכיבוי וההצלה מנעו אסון כבד יותר.
התפקוד של צוות המחלקה וצוות הבטחון באירוע כה מורכב מעיד על רמת המוכנות של צוותי בית החולים להתמודדות עם מצבי חירום בכל שעות היממה".

עוד הוסיף ואמר כי "חשוב לציין כי שימוש בכלי עישון בסביבת אשפוז עם מחוללי חמצן עלול להיות קטלני לצערי, כפי שראינו באירוע זה. אנו תומכים מקרוב בצוותים המעורבים בעקבות האירוע הקשה, ומשתתפים בצערה של משפחת המטופל שנפטר ומאחלים החלמה מהירה לנפגעים".