"חיים חדשים": איבריו של אור אשכר נתרמו והצילו את חייו של התינוק

לאחר מותו של אור אשכר הי"ד, החליטה משפחתו לתרום את איבריו. מי שזכה לחיים הוא תינוק בן שנה ושלושה חודשים בו הושתלה אונת כבד: "העניקה לתינוק הזדמנות לחיים חדשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 18:58 כח באדר התשפג

"חיים חדשים": איבריו של אור אשכר נתרמו והצילו את חייו של התינוק
התינוק ואימו מחזיקים ידיים, צילום: באדיבות המשפחה

מרגש עד דמעות: במשך 11 ימים, נלחם על חייו אור אשכר שנפצע אנושות בפיגוע בתל אביב לפני כשבועיים, אך אמש (ב') הגיעה הבשורה הקשה על מותו של אור והיום הוא הובא למנוחות. לאחר היוודע דבר מותו, הודיע משפחתו כי איבריו של אור ייתרמו. היום, בעקבות התרומה, ניצלו חייו של תינוק בן שנה ושלושה חודשים בו הושתלה אונת כבד.

תרומת האיברים העניקה לתינוק את חייו במתנה

ההשתלה שהעניקה חיים לתינוק, התבצעה במרכז הרפואי לילדים שניידר. המבצע המורכב, שנערך לפנות בוקר, בוצע על ידי ד"ר מיכאל גורביץ, מנהל יחידת השתלות כבד במרכז שניידר, העניק לתינוק שסבל מאי ספיקת כבד חמורה את חייו במתנה.

התינוק ואימו מחזיקים ידיים

התינוק ואימו מחזיקים ידיים לאחר הניתוח. צילום: באדיבות המשפחה

"עשו מעשה כזה אצילי באחד הרגעים הקשים שלהם בחיים"

ההודעה על תרומת אונת הכבד הגיעה אתמול אחר הצהריים מהמרכז  הלאומי להשתלות, בעקבות החלטתם האמיצה והאצילית של בני משפחתו של אור אשכר ז"ל שמת מפצעיו לאחר שנפגע אנושות בפיגוע בדיזינגוף,  לתרום את איבריו. אמו של התינוק ביקשה למסור כי "אנחנו מכירים את אור רק מהתקשורת. בימים האחרונים התפללנו עליו ביחד עם כל עם ישראל שישוב לאיתנו. אנחנו מוקירים תודה ומודים כל כך למשפחתו שעשו מעשה כזה אצילי באחד הרגעים הקשים שלהם בחיים. אנו מרגישים שמהיום לקטן שלנו יש משפחה נוספת".

אור אשכר, משפחתו תרמה את איבריו

אור אשכר, משפחתו תרמה את איבריו צילום: באדיבות המשפחה

ד"ר מיכאל גורביץ אמר כי "תרומת אונת הכבד העניקה לתינוק הזדמנות לחיים חדשים. אנו אסירי תודה למשפחות התורמות ורואים בכל השתלה הזדמנות לעודד את המודעות להשתלות איברים מצילות החיים בקרב הציבור".